Inject in SI-gewricht, iemand ervaring?

• Jopie1982

Vandaag ben ik bij de neuroloog geweest.

Hij zag dat er toch een ontsteking in mijn onderrug zat (iets wat pas door een heel speciaal apparaat die daar voor gemaakt is niet te zien was….terwijl dit volgens de neuroloog zeker al een ontsteking is die er langer zit…).

Nu heeft hij o.a. als voorstel gedaan een bepaalde injectie te geven in mijn SI gewricht.

Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben? En zo ja hoe zijn jullie ervaringen?

Eerlijk gezegd zie ik er ontzettend tegen op. Het is een dag opname, eerst krijg je verdoving en dan ga ze in je SI gewrichten spuiten. Wordt er bijna misselijk van als ik er aan denk, ik ben absoluut niet klein zerig, maar dit lijkt me echt niet prettig.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

• Liek

Hoi,

Ik kan je niet verder helpen. Bij mij wordt er ook gesproken over een SI-ontsteking. Jij hebt het over een speciaal apparaat waar ze gekeken hebben naar een ontsteking, wat is dat voor apparaat? Ik zit zelf in de onderzoeksmolen vandaar mijn vraag.

Hoop dat je een antwoord krijg op je vraag.

Groetjes,

Liek…

• Jopie1982

Ik heb enige tijd geleden een scintigram gehad. Dat is een soort scan die allemaal foto's maakt. Ze spuiten dan een bepaalde vloeistof in je aderen en op plekken waar ontstekingen zitten komt er dan een op hoping van van die vloeistof te zien en dan verschijnt er een zwarte plek op de foto.

Alleen het probleem is dat je daarvoor vier dagen van de medicijnen af moet zijn, wat vaak niet lukt omdat, dat te veel pijn geeft.

Ben verder erg benieuwd naar die inject, vind het echt wel eng.

• Liek

Hoi,

Nu begrijp ik ook waarom ze niets zagen, en dat de neuroloog aangeeft dat er wel degelijk een ontsteking zit. Ik heb ook een botscan gehad met een hoop medicijnen in mijn lijf wist niet dat dit een verkeerd beeld kan geven. Soms begrijp ik er niets van de ene arts geeft dit aan de andere weer dat…Ik kan me voorstellen dat je tegen de spuit op ziet. Hoop dat iemand je duidelijkheid kan geven. Heb je al eens onder Bechterew gezocht. Daar is ook vaak sprake van ontsteking aan het SI-gewricht, wie weet kom je iemand tegen met ervaring.

Succes.

Groetjes,

Liek…

• Prissel03

Hallo Jopie,

Ik ben gisteren behandeld in het CWZ in Nijmegen volgens deze methode.

Deze behandeling is idd geen pretje maar ik vond het ook weer niet zo erg als ik verwacht had. Ik loop al bijna een jaar met lage rugklachten die worden gevormd door een hernia en littekenweefsel van een eerderde hernia operatie. Nu 1 dag na de behandeling voel ik al verbetering en hoop dan ook dat dit blijvend is.

Bij deze een link waar je het eea kunt nakijken http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=40761

Sterkte

MVG

• Joke (moderator)

Hoi,

Ik heb een paar jaar geleden ook zo'n injectie in het

SI-gewricht gehad i.v.m. uitvalsverschijnselen door

littekenweefsel van een hernia.

Ik vond het bij lange na niet zo erg als ik gedacht had.

Het is heel belangrijk dat je je goed ontspand want

dan voel je het veel minder.

En daarna het is een wonder ik voelde na 10 minuten

al verbetering.

Echt een aanrader ik was ook blij toen ik na de eerste

proefblokkade de echte kreeg heb tot op heden nog

steeds een stuk minder last

Suc6

groetjes Joke

• marja

hallo ik ben 46 en al twee jaar last van si gericht (ontsteking )heb maandag 13 juli mri gehad en de neuroloog zei onts aan si gewricht heb gelijk een spuit gehad (zeker niet prettig maar vandaag woensdag geen pijn meer dus afwachten moet 27 juli terug kijkt hij verder laat het wel weten weer

gr marja

• anniek

Heb al rond 2000 een aantal keren een injectie in het SI-gewricht gehad maar dat heeft bij mij helaas eigenlijk nooit effect gehad.

Aanstaande maandag krijg ik een caudaal injectie (pijnbestrijding via het stuitje) en blokkades van de facetgewrichten aan de linker en rechterkant van de wervelkolom. Helaas is dat op te veel niveaus in m'n rug dat dat allemaal in een keer kan, moet dus zeker nog een keertje terug. Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Bijkomend voordeel is dat de medicatie die wordt ingespoten vaak ook (kortdurend) een positief effect heeft op de RA.

• Caroline

Goedenavond Jopie,

Ja, ik heb ervaring met die injectie..

heb hem ongeveer 3 maanden geleden de neuroloog heeft hem gegeven.. was niet echt fijn heeft bij mij ook totaal niet geholpen.

Ik heb een verwijzing gekregen voor de pijnpoli, en heb ongeveer 3 weken geleden een zenuw blokade behandeling gehad.

Dat werd door een anesthesist gedaan doormiddel van 3 naalden in de zenuwen was geen prettig gevoel moet ik zeggen.

Maar ook dat heeft niets geholpen,nu moet ik over 3 weken voor een tweede behandeling…

Sterkte hoor..:)-D

Caroline

• cinhatsjoe

Hoi,

In 2004 heb ik in Sittard op de pijnkliniek ook 2 x injecties gehad in beide SI gewrichten vanwege artrose.

Ik vond het erg pijnlijk ondanks de verdoving. Lijkwit kwam ik uit de behandelkamer in tegenstelling tot andere behandelde patienten (de behandeling was echt lopende band werk) die het ogenschijnlijk niet pijnlijk vonden.

In een paar uurtjes was ik weer thuis, mocht 24 uur niet lopen anders gaat de vloeistof weer uit het SI gewricht. Ik sjeesde op een bureaustoel door de huiskamer.

het heeft wel goed geholpen, tot vorige week, nu is de pijn weer (soms) terug. Het is geen blijvende oplossing maar wel een langdurige goede oplossing tegen de pijn.