Geen varkensvlees bij reuma?

• Bill

Ik lees veel de laatste tijd over reuma ik kom regelmatig tegen dat je geen varkensvlees moet gebruiken.

Weet iemand wat hier de achtergrond van is en is vlees van varkens uit Biologische boerderijen beter of mag ik die ook niet gebruiken? Moet ik helemaal stoppen met vlees eten?

Ben benieuwd naar jullie reacties

Bill

• tecko

Hallo Bill.

Als je het mij vraagt heeft het geen enkel effect.

Ik ben geen vlees liefhebber en eet het eigelijk ook nooit. Niet omdat ik een overtuigt vegetarier ben maar gewoon omdat ik het niet lekker vind.

En ja ik heb reuma dus wat mij betreft zou ik zeggen dat je lekker je stukje vlees moet blijven eten als je dat graag wilt.

gr. Marja

• Elsje

Hallo Bill

de reden hiervan, is mij toen vertelt, is dat varkensvlees vol zit met afvalstoffen, door injecties en het voer dat de varkens tegenwoordig krijgen. (Hormonen ed.)

Het is heel moeilijk voor de mens om die afvalstoffen weer allemaal kwijt te raken, waardoor we meer pijn krijgen.

Dus daarom zou het niet goed zijn voor ons.

Groetjes

Els

• hilda

Zou het veel verschil maken met het voer dat andere “vleesleveranciers” voorgeschoteld krijgen en zouden koeien minder hormonen toegediend krijgen??

Ik denk dat dat niet veel verschil maakt, dus… ik geloof hier niet zo in

Hilda

• Hatice

De reden hiervoor is dat varkensvlees veel zwavel bevat, diit is een niet wateroplosbare element en eenmaal in het lichaamwordt het afgezet in kraakbeen, hierdoor verliest kraakbeen zijn stevigheid en wordt slapper, aangezien reuma in gewrichten zit en gewrichten uit kraakbeen bestaan, wordt het afgeraden om varkensvlees te nuttigen. Verder bevat varkensvlees stoffen die ontstekings stimulerend werken en verhoogd de kans op kanker ( benzpirine) Dus moslims hebben alle redenen om varkensvlees niet te nuttigen. Varkens worden ook voor hun 6e jaar vaak gedood omdat ze anders kanker ontwikkelen.

• hvh

Ook is o.a. varkensvlees een bron van histamine (een overgevoeligheid waar veel mensen met reuma mee te maken hebben). Als je hier overgevoelig voor bent ( je lichaam breekt de histamine dan slecht af) kun je o.a. reuma aanvallen triggeren!

Groet

• Jopie1982

Het klopt inderdaad dat varkensvlees niet helemaal goed is.

Maar om er nu direct mee te stoppen, je moet ook gewoon een leven hebben en kunnen genieten van dingen.

Zelf eet ik al jaren heel bewust biologisch vlees (ook al toen ik nog geen reuma had).

Maar biologische varkens worden niet vol gespoten met allerlei medicijnen en gewone varkens wel.

Dus mocht je willen kiezen is bio wel beter.

En als je het dan eet…..geniet er dan vooral van.

• Alja

Mij is verteld dat de eiwitten in varkensvlees erg lijkt op ons eigen eiwit.

Omdat er bij RA te veel eiwitten wordt aan gemaakt wordt varkensvlees ontraden.

• Kees

De varkens zitten vol met histamine, hormonen en zwavel lees ik hier.

Elders op dit prikbord lees ik ook dat Joden geen varkensvlees eten ( onreine dieren ) en dat Islamieten meer van schapenvlees houden.

Alja is iets minder negatief, die vindt dat eiwitten in varkensvlees veel op onze eigen eiwitten lijken.Bravo!

Ik vind het varken het einde! Zonder hem/haar had ik allang niet meer gelopen op eigen benen.

De varkens hebben van die heerlijke bijnieren. Een weldaadt voor de reumapatient.

Als alle antireumatica het af laat weten helpt ons het varken. Die schenken ons de corticosteroiden ( de Pretnison ).

Helaas is teveel dat van kostelijke goed ook niet goed maar in noodsituaties wel het redmiddel.

Van mij krijgt het varken volgend jaar met koninginnendag ook een lintje.