pijn voorvoet

  • marjan44

    Ik ben dus begin maart ook naar een acupuncturist geweest. Het waren maar een paar behandeling omdat ik om

    persoonlijke redenen moest stoppen maar ik moet zeggen dat ik er niet ontevreden over ben. De pijn is toch minder geworden

    en ook de stramheid, spierpijn en gevoeligheid in de andere gewrichten is weg.

    Alleen weet ik natuurlijk nooit zeker of dat door de acupunctuur komt.

    Mijn te traag werkende schildklier is er in ieder geval een stuk sneller door gaan werken!

    mvr groet

    marjan44

  • Andrea

    Hallo Marjan,

    Dit zijn hele herkenbare klachten, ik heb ook regelmatig ontsteking in de voorvoet, en altijd bij de 2e en 3e teen.

    Soms is het rood en dik, soms kan ik er 's nachts van wakker liggen door pijnscheuten.

    Ik ben door de reumatoloog doorverwezen naar het schoenenspreekuur (in revalidatiecentrum).

    Hier heb ik speciale inlegzolen gekregen en ook afwikkelzolen onder mijn schoenen, dus mijn eigen schoenen zijn aangepast. Dit is ideaal, het is dan makkelijker bij het lopen, je kunt je voet zo beter afwikkelen.

    Groetjes van Andrea

  • Joke

    Heel herkenbaar ook ik heb last van ontstekingen aan de voorvoet en doorverwezen door de reumatoloog naar de revalidatiearts. Sinds 3 weken heb ik nu inlegzolen voor in mijn schoenen en het gaat wel beter maar de pijn is nog niet helemaal weg waarschijnlijk moet de voet ook herstellen. Deze week weer voor controle en dan hoor ik wel wat ik er eventueel nog aan kan doen.

    Groet Joke

  • Jos

    Hallo met Jos heb dezelfde klachten als Marian (44j) Heb onderzoek gehad dmv 2x foto, 1x echo, 1x mri scan.

    Geen directe afwijkingen te zien. Advies arts schoenen laten maken om voorvoet te ontlasten, en mee leren leven.

    Heeft u nog een sugestie voor ik over ga tot het laten maken van aangepaste schoenen. Heb voorheen 2x 10 km gelopen in lopen in tempo ongeveer 70 minuten op 10 km dus niet hardlopen.

    Bij voorbaat dank.

  • hvh

    Hoi Jos (en alle anderen),

    Ik heb ook bijna constant last van mijn voorvoeten (rechts erger dan links). Mijn gewrichtjes zijn ook altijd “vol” maar er is geen beschadiging te zien (ondanks dat er een aantal tenen behoorlijk scheef zijn gaan staan). Echte tips heb ik niet behalve draag wijde schoenen. Ik draag altijd een bepaald merk laarzen die heel wijd zitten.

    Heel veel succes en sterkte!

    Groetjes

  • christine

    Hoi,

    Ik herken je klachten wel, en ik ben daarmee naar een podoloog geweest. Ik kreeg daar zooltjes aangemeten, en dat helpt goed. Soms heb ik de klachten nog wel, vooral als ik lang heb gestaan enzo.

    Ik denk dat het soms toch wel met reuma te maken heeft want de pijn is meer aanwezig als ik ook meer last van de reuma heb.

    groetjes.