Hoi iedereen,
Na wat research heb ik het formuliergevonden waarin je de teruggave kunt vragen.
http://www.hetcak.nl/public/Bestanden/Internet/ceraanvraagformulier.pdf
Groetjes Sabine
Hoi, nog even een aanvulling.
Bij de 2e vraag over de 180 dagdoseringen heb ik ja ingevuld (terwijl ik maar 52 weekdoseringen slik maar dat mag omgerekend worden en als je dan boven de standaard dagdosering maal 180 uitkomt schijnt het na veel gebel ook goed te zijn) en heb er een noot aangehangen dat MTX in weekdoseringen gegeven worden met de bijsluiter van de MTX. Ik ben benieuwd, bij mij bleek er niets bekend te zijn bij het CAK en hoe komt dat………de ziektekostenverzekering heeft niet of te laat de gevraagde gegevens toegestuurd naar het CAK. Als het CAK de aanmeldingsbrief binnenkrijgt vraagt het de gegevens op bij de ziektekostenverzekering en dan…..zien we wel weer verder.
DUS HEB JE NIETS GEHOORD….VUL DAN IN IEDER GEVAL HET AANVRAAGFORMULIER IN…JE WEET MAAR NOOIT!
groetjes Karin
Ik zou in ieder geval reageren en een formulier opsturen naar het CAK.
Door problemen bij de registratie ontvangt 60% van de reumapatiënten geen compensatie. Zij gebruiken medicijnen die apothekers zelf bereiden en die daardoor geen landelijke code krijgen. Hetzelfde probleem speelt bij mensen die een medicijn gebruiken dat op de medicijnlijst staat als een wekelijkse injectie en niet als tablet.
Onterecht geen 47 euro. Wat kunt u doen?
Mensen die vinden dat ze recht hebben op de toeslag van 47 euro maar deze niet automatisch krijgen, kunnen bij het CAK zelf een aanvraag Compensatie eigen risico indienen. U vindt het aanvraagformulier op www.hetcak.nl. U kunt het aanvraagformulier ook telefonisch aanvragen via het gratis informatienummer van het CAK 0800- 2108
Ja ok, proberen kan natuurlijk altijd. Maar ik denk dat de middelen die ik gebruik te algemeen zijn. Mijn aandoening is niet echt behandelbaar, dus ik gebruik in feite alleen middelen om de symptomen te bestrijden. Vooral pijnstillers dus, maar ook middelen voor blaas, maag en darmen. De middelen die ik gebruik, komen niet eens in de buurt van de middelen die op de lijst staan. Maar hoe dan ook ben ik chronisch ziek en gehandicapt, en natuurlijk heb ook ik onvermijdbaar hoge zorgkosten. Alleen daar houdt deze wetgeving volgens mij geen rekening mee. Het VWS vindt de medicatielijst een goede ‘voorspeller’ voor wie chronisch ziek en wie niet, en in werkelijkheid valt misschien wel de helft van de chronisch zieken buiten de boot. En tegelijk zijn er ook mensen die het wél krijgen, en die geen echt hoge zorgkosten hebben. Zo'n goede ‘voorspeller’ is het volgens mij dus niet.
Hallo Heleen,
Je gebruikt niet enbrel, humira, mtx? Of iets tegen diabetes,?
Misschien een idee om even te benoemen welke medicatie je gebruikt. Ik weet niet of je dat wilt natuurlijk.
Sorry, moet nog wennen aan 't nieuwe forum, had dit nog niet gelezen en elders gereageerd.
Maar nee, ik gebruik niet één van de middelen die op de lijst staan. Ik gebruik o.a. opiaten, laxeermiddelen, een protonpompremmer (zuurremmer), verschillende medicijnen voor m'n blaas, iets tegen misselijkheid, “de pil”, en nog wat middelen die ik niet dagelijks gebruik. De meeste van deze middelen gebruik ik al jaren.
Ik raad iedereen aan een meldformulier naar het CAK te sturen ook al staan deze medicijnen niet vermeld. Er zijn ook veel mensen die ter verkoming van…….een pilletje per dag moet slikken. Deze staan wel genoteerd met het CAK en wij die al jaren medicijnen voor een chronische ziekte moeten slikken zijn niet chronisch ziek.
Voor uitgebreide informatie ga naar de volgende website: www.cg-raad.nl en kijk bij actueel overzicht van 26 nov. 08. Klik ook op
het persbericht van de cg raad.
Heel veel sukses……
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?