haaruitval door medicijnen?

  • wendy

    hallo allemaal,

    wie heeft ervaring met haaruitval door medicijngebruik? Ik verlies opeen zoveel haar dat ik er bang van word. (hou ik nog wel wat over?)

    Ik gebruik al jaren MTX en Enbrel (en een onderhoudsdosis prednison). Mijn lever geeft de laatste tijd problemen, dus misschien dat het daarmee te maken heeft?

    Ben benieuwd naar jullie reacties!

    Wendy

  • hellen

    Hai Wendy,

    Ook mijn haar valt uit door het gebruik van de mtx.

    Op aanraden van de reumatoloog slik ik nu al maanden 1 tablet vitamine B Forte van Davitamon.

    Het helpt echt!

    Succes

    groetjes Hellen

  • wendy

    dank je voor je reactie, ik ga het ook proberen.

    Dus jij hebt geen leverproblemen door MTX? Hoeveel gebruik je als ik vragen mag?

    groetjes Wendy

  • hellen

    Hai,

    Ik spuit 20 mg per week.

    Geen lever problemen!

    Gr Hellen

  • wendy

    Hoi Hellen,

    Ik denk dat ik ook ga spuiten, want ik heb wel maagklachten.

    Ik gebruik ook 20 mg. Hoe lang gebruik jij al MTX?

    groetjes Wendy

  • Sabine

    Hallo wendy,

    Ik gebruik nu bijna 2 jaar o.a. mtx. ook ik had haaruitval en mijn haar werd heel erg droog. Maar ik had ook heel veel last van mijn maag, mond (zweren, hele pijnlijke tong etc) ik heb heel lang 25 mg gespoten maar dat heb ik nu in overleg met de reumatologe verlaagd naar 15 mg. Het heeft voor veel bijwerkingen geholpen (niet alle maar genoeg om te vreden te zijn) echt nu krijg ik meer last van mijn psoriasis (ik heb AP) en mijn gewrichten zijn veel pijnlijker en sneller ontstoken. Maar ik ken ook een dame, die echt kale plekken heeft gekregen door de mtx en daar nu inmiddels iets anders voor is gaan gebruiken.

    Groetjes Sabine

  • Hummie

    Kan je niet proberen de MTX te laten staan.

    Ik heb dat wel gedaan toen ik 4 jaar geleden aan de Enbrel begon.

  • liliane

    Hallo,

    Ik had ook veel haaruitval door de MTX, maar na een tijdje is het gestopt. Mijn haar heeft zich ook hersteld.Ik was toen ik pas begon met MTX ook de dag dat ik het gebruikte de hele dag moe en moest ‘s avonds om half tien naar bed. Na een poos heeft mijn lichaam zich aangepast, nu merk ik het veel minder. Gebruik het nu zo’n 2 jaar.Ik gebruik 20 mg. per week, eerst spoot ik 25 mg, nu slik ik 8 tabletten van 2.5 mg. Extra vitamine B kan volgens mij geen kwaad. Sterkte!

  • wendy

    hallo Liliane,

    vreemd genoeg is mijn haaruitval pas begonnen op het moment dat ik al meer dan 10 jaar MTX slik!

    Ik snep er niks van,

    groetn Wendy

  • claudia arts

    ook ik slik al een jaar mtx

    ben veel haren kwijt en heb mijn haaar laten knippen .

    overal lagen haren ,,vreselijk.

    ik ga binnekort met humira beginnen en dan hoop ik met mtx te kunnen stoppen