Pijnkliniek

  • Miranda1963

    Eerste kliniek voor pijnbestrijding

    Uitgegeven: 9 oktober 2008 07:50

    Laatst gewijzigd: 9 oktober 2008 07:52

    ROTTERDAM - Rotterdam beschikt over het eerste medische behandelcentrum in Nederland, dat zich uitsluitend richt op bestrijding van pijn. De privékliniek ontvangt deze week zijn eerste patiënten, meldt de instelling donderdag.

    Mensen met chronische pijnklachten kunnen hier binnen tien werkdagen terecht. In de pijnklinieken in gewone ziekenhuizen moeten ze vaak maanden wachten.

    De kliniek Optimal Care werkt met een multidisciplinair team van artsen en hulpverleners die in alle pijnbehandelingstechnieken zijn gespecialiseerd. Met die aanpak wil Optimal Care voorkomen dat patiënten worden doorverwezen als een therapie niet helpt.

    Link:

    http://www.nu.nl/news/1780891/151/Eerste_kliniek_voor_pijnbestrijding.html

  • Heleen

    Miranda1963 schreef:

    >

    > Mensen met chronische pijnklachten kunnen hier binnen tien

    > werkdagen terecht. In de pijnklinieken in gewone ziekenhuizen

    > moeten ze vaak maanden wachten.

    In ons ziekenhuis kun je vaak binnen een week terecht. Maar het is waar dat de wachtlijsten vaak veel langer zijn. Alleen.. ik weet niet of ik zo blij ben met de opkomst van al die privéklinieken.. mensen met chronische pijn zullen vaak wanhopig genoeg zijn om zelf een consult te betalen, terwijl ze gewoon recht hebben op vergoeding van een consult in een gewoon ziekenhuis. Ik zou liever zien dat er gewerkt zou worden aan de verkorting van wachtlijsten in de reguliere ziekenhuizen.

  • jan

    Wie zegt dat je een privékliniek altijd zelf moet betalen?

    Met een verzekering is er al een contract en ze zijn in gesprek met andere verzekeringen.Niet zo snel piepen dus.

  • Heleen

    jan schreef:

    >

    > Wie zegt dat je een privékliniek altijd zelf moet betalen?

    > Met een verzekering is er al een contract en ze zijn in

    > gesprek met andere verzekeringen.Niet zo snel piepen dus.

    Ik weet, het gaat mij erom dat patiënten die bijv. geen verwijzing kunnen krijgen, eerder geneigd zullen zijn om dan maar zélf te betalen, zeker als het gaat om een kwestbare groep patiënten als mensen met chronisch pijn. Het gaat me echt om dat deel van de patiënten dat het zelf betalen voor een privé-consult nog als enige optie zal zien.

  • pascal2

    Ik ben ook bij optimal care in Rotterdam geweest in oktober 2008 geheel nieuw maar waar een en ander nog flink hapert. Ik was bijna aan de beurt voor een afspraak in het Albert schweitzer in Sliedrecht bij de pijnpoli toen ik van iemand hoorde dat dezelfde arts ook dichterbij behandelde Frank de Loos. Omdat ik het niet meer uithield na 3 jaar dagelijks pijn ging ik daar heen voor die paar dagen tijdswinst. Eerst nog gevraagd of het vergoed werd. Dit antwoord werd telefonisch bevestigd. Dan komt inderdaad snel een intake waarbij ik mijn pijnpunten en geschiedenis heb aangegeven je krijgt een heel arsenaal van mogelijkheden te horen wat er ingezet kon worden.

    Normaliter krijg je daarna een gesprek met een psycholoog omdat jaren lang pijn een hoop met je doet. Echter hier zou ik nog een verwijzing per post krijgen.

    De behandeling is kort daarna ook snel gestart en dat was voor mij het belangrijkst.

    Ik moest terug komen voor een injectie met een coctail van medicijnen o.a cortisone in de nek ( mijn pijn klachten betreffen nek arm schouder). Over een maand zou ik gebeld worden hoe het me was vergaan. Ik was een paar dagen pijn vrij geweest en dacht verder nog behandeld te worden.Ik vertelde dat ik maar een paar dagen pijnvrij was geweest.. “ Dan heeft het geen zin om verder te behandelen ” was het antwoord !

    Ik was volledig verbouwereerd in de reclame staat alle disciplines in huis, patiënten niet van het kastje naar de muur sturen, snel van je pijn af? En ik was nu al klaar en uitbehandeld, de laatste strohalm de pijnpoli..

    Op mijn opmerking dat ik ook nog niets van een psycholoog had gehoord was het antwoord oh dan ga ik daar nog even achteraan. En sterkte verder

    Na een maand nog niets gehoord te hebben even met de eigenaar gebeld over hoe ik dit ervaren heb. Hij zou het er nog even met Dr. de Loos over hebben en me terug bellen.

    Ik ben terug gebeld met de mededeling dat Dr de Loos verder niets kon doen, en ik moest maar naar een psycholoog ik zag dat eerst niet zitten maar voor verdere behandeling in aanmerking te komen was dat nodig. Dus heb ik er maar mee ingestemd dat dan ook eerst te doen. Een maand later nog steeds niets gehoord. Dus na drie keer contact had ik dus nog steeds geen verwijzing naar de psycholoog ook ben ik helemaal niet intern na andere kundige gestuurd zoals in de reclame staat.

    Wel kwam er een rekening van die ene injectie van het schrikbarende bedrag van 1613,30 of ik dat even binnen twee weken wil overmaken. Over het zelf moeten betalen of de kosten uberhaut was mij niet medegedeeld tijdens de intake ik moest gewoon mijn ohra pasje laten zien en het was oke.

    Resumerend ik sterf nog van de pijn, heb binnenshuis geen enkele doorverwijzing gekregen. Er is niet adequaat gereageerd met geestelijke hulp. En wordt tussen neus en lippen even vermeld dat er op moment van behandeling nog geen contract was met mijn verzekering ( Ohra ) en ik even meer dan 1600 euro moet overmaken.. dus echt begrip voor pijn hebben ze daar niet en lijkt het mij dat ze zo snel mogelijk geld willen verdienen. Ik ben ook voornemens deze dingen het tucht college te melden.

  • Qwerty

    Hallo Pascal,

    Kijk als ze niet kunnen helpen, dan kunnen ze

    dat beter een beetje toelichten, want nu blijf jij

    met een hoop vragen zitten.

    Succes met deze situatie !!

    Liefs,

    Qwerty

  • Angelina

    Hallo beste mensen,

    Bij deze wil ik niet nalaten om na dit negatieve bericht ook een positief bericht te plaatsen over de pijnpolie in Rotterdam.

    Via mijn neurochirurg ben ik hier gelukkig terecht gekomen, nadat ik al 5 maanden met hevige pijn en tintelingen in mijn linkerarm rondliep.

    Dit als gevolg van ernstig versleten nekwervels,door atrose, wat druk geeft op het ruggemerg en mijn zenuwen beknellen.Hevige pijn, uitvalsverschijnselen, kortom om gek van te worden.

    Veel pijnmedicatie zoals morfine hielp niet.

    Neurochirurg wil operatie aan nekwervels zolang mogelijk uitstellen gezien de complicaties en risico,s en mijn leeftijd (42 jaar).

    In Rotterdam ben ik verleden maand geholpen en ik was verbaasd over de vriendelijkheid van het personeel.Van receptionist tot Dokter, ik heb alleen maar lof, zo aardig de mensen daar waren.

    Ik heb daar een behandeling gehad, tot 10 dagen nog geen effect, maar toen opeens werden van lieverlee de tintelingen minder, en zeer zeker ook de pijn.Wel nog met wat pieken en dalen, maar toch, ik merkte wat effect.

    Na 2 weken werd ik opgebeld, en vertelde ik dat het iets beter ging, maar ik het idee had dat de tintelingen er weer door wilde komen.

    Weer was de arts heel erg aardig, en hij heeft met mij nu een vervolgafspraak gemaakt, om nog een keer hetzelfde niveau te behandelen en nog op een ander niveau tussen mijn nekwervels.

    Inmiddels ben ik nu bijna 4 weken verder, en heb ik met de dag minder pijn.

    Wat ik niet voor mogelijk heb gehouden is tot nog toe dus toch goed uitgepakt, en ik heb nu ook alle vertrouwen in de vervolgafspraak ondanks dat de behandeling op zich niet echt prettig is.

    Dit wilde ik toch even melden voor alle mensen die ook soms ondraagelijke pijn hebben om te laten weten dat het ook zo kan uitpakken.

    Blijf hopen, en geniet van de dagen dat de pijn wat dragelijker is.

    Sterkte allemaal.

  • Joke (moderator)

    Hoi allemaal,

    Ook ik ben bij een pijn-poli geweest hier in het AMC werd voor mij

    trouwens gewoon door de verzekering vergoed.

    Maar ik ga er nooit meer heen.

    Ik kwam daar vanwege lage rugklachten en uitval in rechterbeen.

    Ze hebben mij 3 keer behandeld zonder resultaat.

    De 3 de keer voelde ik meteen dat ik minder pijn in mijn rug en been

    had dus de blokkade hadden ze goed geplaatst

    Wat ik toen nog niet wist dat ik de volgende dag in de problemen zou

    komen.

    Want wat bleek ik kon dezelfde dag en ook de volgende dag niet plassen

    ze hadden waarschijnlijk ook de zenuw van mijn blaas geraakt die door

    moet geven dat je sluitspieren zich ontspannen zodat je kunt plassen.

    Nou ‘s ochtends had ik zo’n pijn in m'n buik omdat ik heel nodig moest

    plassen maar dit niet kon en heb ik dus het AMC gebeld ik moest

    meteen via de eerste hulp naar hun toe komen.

    Ik heb dit toen gedaan en daar hebben ze een echo gemaakt van mijn

    blaas daar zat maar liefst 2,3 liter aan urine in.

    Ik werd meteen gecatetireseerd en dat was een hele opluchting.

    Ze hebben toen verder gekeken en ik mocht naar huis maar moest

    ieder half uur proberen of ik kon plassen ging dat niet dan moest ik

    om 4 uur weer naar het ziekenhuis want dan moest ik echt wel geplast

    hebben.

    Nou het plassen ging echt niet dus ik weer terug weer het zelfde verhaal

    alleen mocht ik toen niet meer naar huis ik werd opgenomen

    Heb twee weken in het ziekenhuis gelegen en daar hebben ze mij

    leren cathetiriseren

    Na 2 weken mocht ik dus naar huis maar wel met een catheter ik kon

    zelf dus niet meer plassen

    Dit heeft ruim een half jaar geduurd en toen is het plassen gelukkig weer

    op gang gekomen

    Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik dus nooit meer naar een pijn-poli toe

    ga ik wilde toch even dit verhaal aan jullie vertellen.

    Een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen ze altijd ik had achteraf

    nog de mazzel dat het om een proefblokade ging want anders had ik

    mijn hele leven niet meer zelf kunnen plassen.

    gr Joke

  • Brigitte

    Ook ik wil hier toch even een positief bericht plaatsen over Optimal Care! Jaren lang last van nek. Fysio, chiropractor, ortho manueel…niets hielp. Via vrienden van mijn ouders aan de naam Optimal Care gekomen. Afspraak gemaakt…en zonder verwijzing van huisarts of specialist kan je overigens geen afspraak maken…en week erop kon ik langs komen. Super aardige dokter (dokter de Loos) en personeel! Week erna werd ik behandeld! Wel pijn na behandeling gehad, maar daar hadden ze me ook voor gewaarschuwd…..maar mijn pijn is voor meer dan de helft weg!!!!!! En het ligt aan je verzekering of ze daar vergoeden, maar dat werd me gelijk gevraagd waar ik verzekerd was. Dus van mij een dikke pluim voor Optimal Care!

  • regina

    ik heb pijn in mijn linker bovenbeen.reeds rontgenfoto's gemaakt, met als resultaat dat ik slijtage heb. het belemmerd mij erg in mijn werk, ik zit namelijk in de zorg.kunt U mij hiermee helpen a.u.b.