De laatste tijd heb ik veel pijn in mijn rechterenkel. Het is een stekende pijn. Dus als ik op mijn been ga staan en de enkel belast schiet de pijn er echt door. De enkel is ook dik door vocht. Ben eindelijk na afbouwen van een half jaar van de Prednison af. Ik heb dit vijftien jaar geslikt en was het eigenlijk helemaal zat. Het was nu ook een geschikt moment omdat de RA eindelijk na drie jaar Enbrel spuiten aardig tot rust is gekomen. Zou het hier mee te maken kunnen hebben? Zijn de klachten te wijten aan de RA of kan dit ook van de jicht zijn?
Het is ook erg wisselend. Soms gaat het uren goed en dan ineens is de pijn er weer volop met iedere stap die ik zet. Heel vervelend en vermoeiend. 's Avonds zit ik regelmatig met mijn been hoog. Ik weet niet wat het is en wat ik er mee moet.
Iemand dezelfde klachten of enig idee?
's Nachts is het helemaal een ramp, als ik naar het toilet moet. Dan strompel ik half slaapdronken en met veel pijn naar het toilet en ben ik blij als ik het bed weer gehaald heb.
12 November moet ik voor controle naar de reumatoloog. Daar wil ik het in ieder geval aankaarten en misschien vragen om een foto. Ik heb in het verleden als eens een injectie gehad in de enkel, maar dat heeft niet geholpen.
Ik word er een beetje moedeloos van, want het betekent toch wel een flinke beperking in mijn mobiliteit. Ik haat het afhankelijk zijn!
Dit lucht even op……………..
Groetjes Miranda