humira mee op vakantie

• Monique Willemse

Beste hr Wilmink,

Ik kwam via googlen (groeihormoon + koelbox) op deze site.

Mijn dochter moet haar groeihormoon ook koelen van 2 - 8 graden. We zijn net een paar dagen in Parijs geweest en daar is dit mislukt: geen koelkast op de kamer, koelelementen die we na een nacht gewoon zacht terugkregen etc. Bij thuiskomst moesten we het groeihormoon weggooien. Zonde! Eind julie gaan we een week naar Berlijn, dus ben ik naarstig op zoek naar een goede koelbox voor de autoreis en daar op de hotelkamer.

Misschien heeft u daar wat verstand van. Je hebt namelijk zo veel soorten, maar misschien heeft u een idee? Graag via de email.

met vriendelijke groet

Monique Willemse

• Wijnand Wilmink

Hoi Monique,

Onlangs(30 juni) ben ik afgestudeerd met het bouwen van een mobiele medicijnkoelbox die kan koelen tussen de 2 en 8 graden. Het is mij in een jaar tijd nog niet gelukt om langer dan 1,5 uur te kunnen koelen. Dit wijdt ik aan gebrek aan geld en moderne technieken.

Voor op reis met de auto heb ik een kleine elektrische koelbox die op de sigarettenaansteker werkt. Na enige aanpassingen koelt deze mooi tussen de 2 en 8 graden Celsius. Voordat ik op reis ga probeer ik altijd contact met de eigenaren van het hotel of appartement te zoeken en vraag of hier voorzieningen voor zijn. Dit is gelukkig bijna altijd gelukt.

Onlangs kwam ik op internet een rugzak tegen met zonnepaneel die blikjes fris zou moeten koelen. Koop deze niet!!! deze rugzak koelt maar tot 2 graden onder de omgevingstemperatuur. Je hebt hier dus niks aan.

Ik ben nog steeds bezig met het door ontwikkelen van een goede koelbox gezien ik mijn hele leven lang dit hormoon moet blijven gebruiken.

Mijn doel is ook iedereen met een soortgelijk probleem te helpen, en ik beloof u ook op de hoogte te houden van mijn ontwikkelingen.

Groetjes Wijnand

Monique Willemse schreef:

>

> Beste hr Wilmink,

>

> Ik kwam via googlen (groeihormoon + koelbox) op deze site.

> Mijn dochter moet haar groeihormoon ook koelen van 2 - 8

> graden. We zijn net een paar dagen in Parijs geweest en daar

> is dit mislukt: geen koelkast op de kamer, koelelementen die

> we na een nacht gewoon zacht terugkregen etc. Bij thuiskomst

> moesten we het groeihormoon weggooien. Zonde! Eind julie gaan

> we een week naar Berlijn, dus ben ik naarstig op zoek naar

> een goede koelbox voor de autoreis en daar op de hotelkamer.

> Misschien heeft u daar wat verstand van. Je hebt namelijk zo

> veel soorten, maar misschien heeft u een idee? Graag via de

> email.

> met vriendelijke groet

> Monique Willemse

• Berg

Ik ga binnenkort humira gebruiken. Nu ga ik komende zomer 3,5 week naar Frankrijk/Spanje.

Heeft iemand tips voor een goede koelbox om de humira in te vervoeren.

Groeten,

Sjaak

• Marieke (Beheerder)

Hoi Sjaak,

ik heb bij Hallfords een welliswaar dure maar hele fijne gekocht die je kan koelen via de sigarettenaansteker maar die met ijspakkingen erin ook heerlijk koel bijft zonder stroom. Formaat van 6 blikjes ongeveer dus geen ruimtevreter. In frankrijk en spanje worden op veel campings bevroren flessen water verkocht. Handig als koelelement en altijd lekker kooud water bij de hand. Op de camping zelf leg ik de spuitn in een campingkoelkast.

Groetjes Marieke (Modrator)

• Berg

Hoi marieke,

Bedankt voor je berichtje. Wat voor merk koelbox heb je gekocht bij hallford? Het is voor mij allemaal nog een beetje uitzoeken.

Weet ook nog niet of de humira op mij een positief effect zal hebben. Ben wel blj met de gedachte dat ik het ga gebruiken.

Groet,

Sjaak

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

volgens mij hadden ze maar een merk. Ik kan ff niet kijken want ik ben maandag geopereerd. Als ik weer mobiel ben ga k voor je kijken.

Groetjes Mrieke

• Dick

Hallo Sjaak,

Vorig jaar hadden wij hetzelfde probleem. Mijn vrrouw gebruikt ook humira. Koelboxje gekocht dat koelde tot 25 graden onder de omgevingstemperatuur. Het werd toch warmer. Laatste spuit niet meer gezet. Nu heb ik een grotere koelbox gekocht van Mobicool. Die temperatuur is op 2 manieren te regelen. 1e via 12 volt tot 20 graden onder de omgevingstemperatuur en als je op de camping bent gaat hij moeiteloos tot - 15 graden !! Super box

Het gaat over de Mobicool BC 40 DC/AC (te koop bij de Wit in Schijndel en bij Obelink, beide zaken voor 195, euro) Succes er mee.

• Jopie1982

Het is al een wat ouder topic die weer naar boven gehaald is.

Maar ik ben hier ook wel benieuwd naar.

Nu ga ik binnenkort op reuma kuurreis en neem mijn enbrel mee, deze moet ook in de koelkast.

Nu heb ik het bij de reusorganisatie gevraagd en bij de speciale lijn voor enbrel. Maar je moet vooraf de vliegtuigmaatschappij hier over bereiken.

Heeft iemand hier ervaring mee???

Gaat dit makkelijk??

Ben erg benieuwd.

• famke

Als je vliegt dan sowieso een verklaring mee van enbrel-leverancier dat je enbrel spuit en dus mee neemt (in het engels/duits).

Zodra je het vliegtuig binnenstapt vraag je aan de stewardess of zij je enbrel in de koelkast kan leggen.

Als je bent gearriveerd vraag je de enbrel terug en stopt de enbrel weer in koeltasje.

Veel plezier,

Famke