Wie heeft er ervaring met Naproxen en Tramadol

  • Miriam

    Hallo,

    Sindskort heb ik Naproxen 500 mg 3x daags en Tramadol 500mg 1 tot 2 daags voorgeschreven gekregen van de reumatoloog.

    Vanwege de aanhoudende pijn hielp paracetamol met codeine 500 mg 3 x daags 2 tabletten niet meer. De pijn bleef door de paracetamol maar even weg. Voor mijn maag gebruikte ik al 2 x daags omeprazol. Naast de Naproxen gebruik ik ook Methotrexaat 10 mg per week. Bij de apotheek vertelde ze me dat Naproxen de kans op bijwerkingen van Methotrexaat evt. kan vergroten.

    Wie heeft ervaring met Naproxen, Tramadol en Methotrexaat in combinatie met Naproxen.

    Groetjes,

    Miriam

  • Johan

    Wel icm met Arcoxia. Gebruik niet altijd Tramadol. Wordt er soms wel een beetje suf van als ik het in de avond inneem. Slaap er goed op…hahahaha.

    Probeer het een paar dagen. Mijn maag kan er tegen ( ik gebruik ook ranitidine).

    succes

  • Jopie

    Heb alleen tramadol gebruikt. Hielp wel goed. Maar idd erg mee oppassen met auto rijden enz. want ik werd er super moe en suf van.

    Maar voor de pijn hielp het heel goed.

  • Marieke (moderator) bobke

    Hoi,

    ik heb het allemaal bij ellkaar gebruikt, 3x naproxen, 3x tramadol en 25 mg methotrexaat in combi met omeprazol. Vanwege de Sjogren bouw ik allergieën op voor medicijnen en ben ik na een tijdje met deze combinatie gestopt door allergische reacties met name op naproxen. Voor mij werkte het ook niet helemaal voldoende.

    Nu gebruik ik 20mg mtx, 3-4x tramadol, 1-2 plaquenil, nexium, calcichew, multivit met 100%selenium en jodium. Verder nog wat dingetjes voor andere kwalen ;-)

    Groetjes Marieke

  • Miriam

    Bedankt voor jullie reacties.

    Ik kijk het nog even aan met de Naproxen en Tramadol, 29 april heb ik een afspraak bij de reumatoloog.

    Marieke, ik heb naast RA ook Sjogren. Merkte jij ook, toen je Tramadol en Naproxen gebruikte, dat je meer last hebt van je ogen. Ik merk dat ik meer moet druppelen, mijn ogen zijn zo droog. Ik gebruik Celluvisc 4x daags en Duratears. Normaal gesproken had ik aan 4x daags Celluvisc voldoende, zelden hoefde ik Duratears erbij te gebruiken. Voor 's nachts gebruik ik Liposic.

  • Marieke (moderator) bobke

    Hoi,

    ik kan niet zeggen of het erger geworden is van de Tramadol of de naproxen. Ik gebruik Visidic 4x daags en voor 's nachts de Duratears en daarnaast Oculotect unidose. Het meest heb ik voor mn gevoel aan de oculotect omdat het meteen verlichting geeft en ik gebruiken kan als ik ook echt meer last heb. Celluvisc beviel mij niet zo geweldig, vond het branderig.

    Wat is eigenlijk precies je vraag mbt de combi mtx, naproxen en tramadol. Bijna alle NSAID's kunnen een verhoging van de mtx spiegel veroorzaken en dus meer bijwerkingen. Ik heb iig minder last van misselijkheid sinds ik geen naproxen meer naast de mtx gebruik maar ik ben ook wiet gaan gebruiken tegen de bijwerkingen van de mtx.

    Groetjes

  • Miriam

    Hoi Marieke,

    Ik bedoel de combi Naproxen en MTX. In het begin had ik wel wat last van misselijkheid met de Naproxen, maar nu is die weg. Voordat ik met de Naproxen begon gebruikte ik Celebrex. Van de combi Celebrex en MTX had ik qua bijwerkingen geen last. Ik was benieuwd of de combi Naproxen en MTX een verhoging van de bijwerkingen zou kunnen geven. Ik las in je reactie dat het een verhoging zou kunnen geven. Afgelopen donderdag was de eerste keer dat ik de combi Naproxen en MTX had, had last van bijwerkingen.

    Afwachten hoe het a.s. donderdag gaat. 29-4 moet ik naar de reumatoloog.

    Groetjes,

    Miriam