tranende ogen

• hellen

Hallo Allemaal,

Ik heb al maanden last van tranende ogen, en heb aan de reumatoloog gevraagd of dit met mijn medicijngebruik temaken kan hebben.

(mtx/arcoxia)

Volgens haar niet!

Ook heb ik al meerder malen mijn ogen laten testen omdat ik het idee heb slechter tezien, maar ook dit was prima.

Dan toch ook maar even naar de huisarts geweest en geen ontsteking of iets anders tevinden.

Ja… oke! maar ik zit toch nog steeds met tranende ogen en slechtzicht!!!

Herkend iemand dit misschien?

Alvast bedankt en vast een fijn weekend!

Groetjes van Hellen

• Hummie

Ik herken het wel; heb al een paar jaar last van tranende ogen.

Ik gebruik druppels nr. 10.

Hummie :)

• hellen

Hai Hummie,

Bedankt voor je reactie!

Maar…. druppels nr. 10????

gr Hellen

• Andie

Tranende ogen kunnen gek genoeg worden veroorzaakt doordat je ogen te droog zijn. Inderdaad kun je het beste oogdruppels proberen. Er zijn heel veel merken en soorten (bij apotheek) dus ik denk toch even uitproberen voor jezelf. ook kun je ervoor zorgen dat je leefruimte niet te droog is (je kunt een luchtbevochtiger in huis zetten of waterbakjes aan de verwarming hangen, airco uit enz.).

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Klachten___ziektes/Aandoeningen/Droge_ogen.aspx?mId=10701&rId=112

• Hummie

Sorry, het zijn oogdruppels Nr. 1 van het merk Similasan.

Je kunt het beste ampullen nemen, want een fles is maar kort houdbaar.

Ik haal deze bij de drogist.

Hummie:)

• mitzy

Hoi Hellen,ook voor mij herkenbaar,maar inderdaad samen met droge ogen.Ik kreeg hiervoor Duratears alleen op recept vekrijgbaar,Succes.

• Lot

Hellen, ik herken het ook en huisarts vertelde dat het ook de ziekte van Sjogren kan zijn, vooral omdat dat vaak bij reumapatienten voorkomt en ik ook andere klachten had die bij die de ziekte/syndroom van Sjogren voorkomen, zo heb ik ook last van droge branderige mond en snel geiriteerd tandvlees en ok slijmvliezen van de vagina doen gezellig mee.

Voor mij ogen heb ik nu hypromellose theadruppels en die helpen ook wel. Ik kan in ieder geval weer vele uren mijn contactlenzen in iets wat steeds minder goed ging voor de druppels.

• hellen

Allemaal heel hartelijk dank voor jullie reactie!!!!

Groetjes van Hellen

• Roelie

ik heb al meer dan 6 jaar last van tranende ogen.Het is werkelijk een ramp.Wanneer je loopt winkelen b.v moet ik eerst mijn zakdoek pakken en

mijn ogen afvegen voordat ik de prijs op vele kaartjes of onder schoenen kan lezen.

Ik ben in Ikazia in Rotterdam geweest.Toen in Drente ben gaan wonen ging ik naar Emmen.Daar zijn verschillende malen de traanbuisjes schoongemaakt(er was geen verstopping)

Toen ingeknipten verwijd.Geen resultaat.Doorgestuurt naar Groningen.Druppeltje zus,druppeltje zo.Ze wisten niet wat ze verder moesten doen..Terug naar Emmen.weer andere druppels,maar

die helpen ook niet.Ik ben echt ten einde raad.Wie heeft een redmiddel,al is het maar plm 5 uur.

Groetjes Roelie.

• areyan

Kan eventueel ook een gevolg zijn van een te koude luchtstroom op de aangezichtszenuwen, meestal verdwijnt het na enkele jaren weer vanzelf, soms niet. Ik heb het jaren geleden gehad aan één oog, het verdween ongemerkt na vier jaar.