TV-commercial Reumafonds '08

• beheerder

Nieuwe campagne Reumafonds: Leven met reuma

Veel mensen hebben geen idee hoe het is om te moeten leven met reuma. Dat het niet alleen gaat om de pijn, het grillige verloop van de ziekte, de fysieke ongemakken en het vaak langdurig moeten gebruiken van medicijnen.

Het gaat ook om de gevolgen die de ziekte reuma heeft voor het persoonlijke leven van iemand. Het Reumafonds heeft een televisiecommercial laten ontwikkelen die op een bijzondere manier laat zien wat het voor iemand betekent om zo maar, van de één op de andere dag, met reuma te moeten leven.

–bekijk hier de commercial–

• marieke (moderator)

Bah… vond m enorm confronterend….

• Bambie

Zo die komt aan…

• sandra

confronterend, maar wel jammer dat het alleen de dingen aangeeft die je niet meer kan…… glas half leeg??…. liever half vol !!

het zal vast met een reden gedaan zijn……

• Sacha

Hij is bedoeld om de ‘gezonde’ mens wakker te schudden.

Ik vind het een goede commercial, hoop dan ook dat het nu is tot mensen zal

doordringen dat we beperkingen hebben.

Als ze zouden laten zien wat we eventueel WEL kunnen is het

effect weg en komt er weer de opmerking achteraan…..

Ooooo, het valt allemaal wel mee.

Groet van Sacha

• sandra

helemaal gelijk in …….. ik bekijk het van mijn kant , maar het is zeker een goede manier om “gezonde” mensen wakker te schudden.

• leintje

Ik vind het op zich inderdaat een goede commercial om mensen wakker te schuden, alleen ik denk dat je er als reuma patient er anders tegen aan kijk.

In ieder geval ik wel… Als ze nou laten zien dat hij het inderdaat niet meer kan, maar hij doet het wel maar het mag als waren van haar niet meer, zo komt het op mij over. Maar voor de rest vind ik wel goed van het reumafonds.

• hellen

Ook ik had bij het zien van de commercial zo iets van SLIK!!!!

Erg koud kwam het bij mij over, het had voor mij ook iets vriendelijker/menselijker gemogen, en bv laten zien dat je iemand met reuma een groot plezier kan doen door tehelpen met kleine dingen.

Zoals idd een broodje smeren of iets dergelijks!

Kleine moeite groot plezier!!!

• sinyb

De t.v commercial vindt ik wel goed!!!

Want in het begin worden we steeds gewaarschuwd door de artsen,

doe het rustiger en kalmer aan!

Maar wij willen nog zo graag en gaan toch maar door.

Daar door denken anderen ,ach het valt wel mee.

Nee, begin zo snel mogelijk met het aanvaarden,want die hamer komt toch wel.

Hoe eerder het begrip er is van anderen,daar heeft alleen jouw lijf profijt van.

Anderen zijn vaak HARDLEERS.

Ik kreeg gisteren een telfoontje van iemand die zei,Siny ik wist nooit dat het zo kon zijn.Sorry.

Maar met deze t.v. commercial zijn mijn ogen geopend.

G.r Siny.

• Sabine

Wow…. ik vind em top, ik begrijp waarom ze die vrouw zo hebben afgebeeld, reuma komt niet op een leuke aardige manier in iemands leven, misschien begrijpen mensen dat wat wij hebben, iets onzichtbaars maar zo duidelijk aanwezig voor ons je leven veranderd, wat ik alleen niet hoop is dat mensen ons nu zielig gaan vinden, wat dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Top commercial!!