ben ik weer even met update

  • wen

    hallo allemaal ,

    ik heb van de week een bericht geplaatst over wat het nou toch is waar ik zo,n last van heb.

    nog steeds weet ik niets , logisch ook want in twee dagen is er weinig gedaan , wel weer bij de huis arts geweest ,die zegt idd dat ik gewoon geduld moet hebben .

    vanacht echt een horror nacht gehad , alles deed pijn , kon niet lopen , ziten liggen … kon echt niets .

    zit nu aan de prednisolon en een andere ontstekings remmer maar die werken blijkbaar vooral in de nachten niet zoals overdag.

    ik ben zo bang dat het iets erntigs is , iets wat ze over het hoofd zien , waarom heb ik nog steeds van die opgezette klieren , dat had toch allang weg moeten zijn na twee weken aan die ontsteking troep.

    ook krijg ik nog steeds nieuwe ontstekingen erbij , is dat wel normaal nu ik aan die medicatie zit ?

    ik weet het , ik moet afwachten maar het is zo moeilijk , ik heb het echt nodig om te weten hoe of wat , de een zegt geen reuma maar ontstekingen , huisarts denkt wel aan ra , wat is het nou .

    net weer gebeld met de huisarts en moet vanmiddag m,aar weer langs komen , hij snapt er ook niets van , ik heb zoveel respect voor alle mensen die met reuma moeten leven , echt waar , wat is het slopent , die pijn , en die onzekerheid , en dat terwijl ik nog niet eens weet hoe of wat het is.

    zou het een virus kunnen zijn , of een bacterie misschien ? mijn man heeft laats hoge koorts gehad , en wat uitslag , misschien wel de vijde ziekte , zou dat het ijn ? ou ik besmet zijn met het parvo virus , ik heb gelezen dat de vijfde ziekte bij volwassenenen soms flink aan kan komen . heb ook twee weken geleden een miskraam gehad , hoort ook bij het parvo virus , tenminste … kans is groot als je dat heb dat de zwangerschap eindigt in een miskraam.

    wat moet ik nou ?

    heeft misschien iemand ervaring met het parvo virus ? lijkt dat idd zo op reuma ?

    kan iemadn mij zo spoedig mogelijk andwoord geven want dan heb ik oook wat te vragen aan de dokter , misschien dat er mensen zijn die weten waar naar gekekene moet worden …

    alsjeblieft ?!?!?!? kan iemadn mij hiermee helpen.

    groetjes

  • linda (moderator)

    Hoi Wen,

    Ik snap helemaal dat je er aardig moedeloos van wordt. Mijn ervaring is dat inderdaad de onzekerheid het ergst is, je gaat je dan van alles in je hoofd halen wat je zou kunnen hebben en hebt zoveel vragen maar je weet niet van wie en wanneer je het antwoord erop krijgt. Wel fijn dat je weer bij de huisarts terecht kan, dat moet wel steun zijn denk ik. Zelf heb ik RA sinds april 2005. Daaraan ging 1,5 jaar zoektocht vooraf. Bij mij zijn de ontstekingen van de ene op de andere dag begonnen. Nadat ze eerst dachten aan overbelasting ben ik uiteindelijk naar de internist gestuurd. Die ontdekte dat ik de Yersinia bacterie (kun je even opzoeken met google) had, of tenminste antistoffen daartegen. Ik herken het heftige en ook het ‘vliegende’ karakter van je klachten in die beginperiode van mij, wat natuurlijk niet wil zeggen dat je ook die bacterie hebt. UIteindelijk bleek die ‘reactieve artritis’ (die het gevolg was van die bacterie) overgegaan te zijn in RA, maar ook dat is niet bij iedereen het geval te zijn.

    In ieder geval wil ik je heel veel succes en sterkte toewensen, en hou ons op de hoogte!

    Groetjes, Linda

  • Mardie

    Hallo wen,

    ik ken het, zoon 10 jaar geleden heb ik het ook gehad… ook door de hele molen heen geweest.. Drama..

    Als je contact wil kan je me het beste mail..

    M.vandenende@live.nl

    MvG

    Mardie