Hallo Ingrid,
Hierbij de antwoorden op je vragen.
De reden van mijn operatie was dat ik uitvalsverschijnselen had in mijn armen. Er is toen een mri gemaakt en daaruit bleek dat ik zo spoedig mogelijk geopereerd moest worden want ik liep gevaar op een hoge dwarslaesie. Uiteindelijk heeft het nog 4 maanden geduurd voor ik geopereerd werd.
Ik heb geen corset. Volgens de neurochirurg is dat achterhaald want je spieren worden er te slap van. Ik heb wel een zachte kraag voor als ik op ben.
Een week na de operatie ben ik naar huis gegaan. Er moest wel een bed in de woonkamer zijn want het traplopen moet tot een minimum beperkt blijven. Om de dag komt de fysiotherapie en zij mag alleen mijn rug en armen masseren maar mag niet aan mijn nek komen.Je ligt de eerste weken veel op bed want het is erg vermoeiend om je hoofd recht te houden.
De bewegelijkheid van mijn nek valt erg tegen. Omhoog kijken lukt niet en naar rechts en links doe ik echt met mijn hele lichaam. Maar dat moet nog wel beter worden.
Autorijden weet ik nog niet dat wordt pas bekeken na 3 maanden als er een controle mri is gemaakt. Als alles goed is vastgegroeid ga je pas echt revalideren en zover ben ik nog niet. Ik ga er wel vanuit hoor dat ik weer achter het stuur mag.
Nou Ingrid hopelijk heb je wat aan mijn antwoorden. Hoop nog iets van je te horen want ik ben benieuwd hoe het met jou is.
groetjes yvonne