vastzetten wervel C1 en C2

• jada

Door de reuma zijn mijn nekwervels versleten met als gevolg dat er teveel speling tussen mijn bovenste nekwervels is. Hierdoor heb ik veel hoofd- en nekpijn.

De oplossing is om de wervels vast te zetten.

Wie heeft deze operatie al ondergaan en wil zijn/haar ervaring met mij delen.

Alvast bedankt

Jada

• Hummie

Blijkbaar niemand, want ik ben er ook wel benieuwd naar.

Heb ook een versleten nek en er erg veel last van.

Hummie :)

• jada

wel jammer, want ik zie erg tegen de operatie op. Als ik maar een beetje weet wat ik kan verwachten.

Maar mijn fysiotherapeut weet misschien iemand. Zodra ik meer weet hoor je het

Jada

• ysebaert dirk

Hallo, ik hoop dat deze post nog bestaat.

Ik heb al last in mijn nek sinds april verleden jaar.

Na eerste onderzoek werd er een hernia vastgestel op C5 en C6.

Er werd, na botscan, ook artrose vast gesteld op C1, C2.

Moet volgende week binnen in Roeselare voor een infiltratie op deze nekwervels, als laatste hulpmiddel voor eventueele vastzetting.

Heb jij ervaring met deze infiltratie en zo niet met de vastzettin ? Wat zijn de gevolgen ?

Alvast bedankt voor uw antwoord

• Ingrid37

Hallo Dirk,

Ben ook benieuwd naar reacties en ervaringen. Heb zelf net een uitslag van een mri gekregen. Afwijking aan C1 en teveel ruimte tussen C1 en C2, dus instabiele nek. Vooralsnog geen operatie gelukkig. Ik heb vooral ‘s ochtend en ’s avonds veel pijn. Als ik overdag teveel dingen doe waarbij ik mijn hoofd naar beneden moet houden begint het gelijk te zeuren in mijn nek en achterhoofd.

Groetjes,

Ingrid37

• yvonne

Hallo,

Hopelijk bestaat deze site nog en kan iemand zijn of haar ervaringen vertellen over het vastzetten van de nekwervels C1 en C2. Ik moet binnenkort deze operatie ondergaan en ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

groetjes Yvonne

• Ingrid37

Hoi Yvonne, Het topic blijft gewoon staan hoor. Mijn reactie was van januari 2010, maar mijn situatie is nog steeds onveranderd. Ik ben nog niet geopereerd. Ben dus heel erg benieuwd naar jouw ervaringen. In wel ziekenhuis word je geopereerd? Hou me ajb op de hoogte. Heel veel sterkte!!!!!!! Gr. Ingrid 37

• miranda1963

Kijk eens op de site van de nvvr (www.nvvr.nl). Op deze site staan veel ervaringen van mensen die problemen hebben met wervels. Zelf heb ik een discopathie en heb hier veel informatie gevonden en tevens ervaringen van mensen kunnen delen.

Succes!

Groetjes Mir@nd@

• Yvonne

Hoi Ingrid,

Ik ben onderbehandeling in Den Haag in het HAGA ziekenhuis maar de operatie zal in de VU in Amsterdam worden gedaan. Ik heb het vorige week woensdag te horen gekregen en zou waarschijnlijk nog voor de kerst geopereerd worden maar zoals het er nu uitziet zal het wel begin januari worden.

Ik zal je op de hoogte houden.

Groetjes Yvonne

• yvonne

hallo,

Ik ben inmiddels geopereerd. Met 2 schroeven zijn mijn bovenste nekwervels vastgezet en met een titanium plaat is mijn schedel vastgezet aan mijn nekwervels. Het was een zware operatie met veel pijn erna en een lange revalidatie maar ik ben blij dat ik het heb laten doen want het gevaar op verlammingen is nu geweken.

groetjes yvonne