uitslag botscan

• wilma

Vorige week een botscan gehad. Uitslag blijkt goed met enkel wat plekjes voor overbelasting en lichte artrose. Het vreemde is dat er helemaal niets aan mijn knieen te zien was terwijl ik hier wel het meeste last van heb. Ik heb enkel wat lichte artrose of overbelasting aan duim, polsen, schouders. O ja en mijn rug is versleten maar dat wist ik allang en er is aan beide voeten een hielspoor te zien. Bloeduitslagen wezen niets uit.

Het valt dus allemaal reuze mee zegt de reumatoloog. Ik weet het dus ook niet meer. Nu is sinds gisteravond mijn enkel opgezet. Het doet verder niet echt pijn, wel stijf. Ik heb ook steeds vaker bulten op de rug die ook wel warm aanvoelen (meestal na inspanning). Mijn knieen worden ook steeds sneller dik.

Ik ga dus echt niet meer terug naar een dokter. Dan ga ik nog liever kruipend de trap op.

Ik zit wel te denken om naar een fysiotherapeut te gaan zodat die met mij mee kan kijken. bijv. als ik inspanningsoefeningen doe dan worden mijn knieen warm en doen pijn. Dan heb je iemand die dat kan bevestigen en misschien meer kan zeggen over de aard van de klachten.

• bobke

Hoi,

niet terug gaan zal je waarschijnlijk niet echt verder helpen hoewel die gedachte begrijpelijk is. Probeer eens met je dokter af te spreken dat je het komt laten zien zodra het rood of dik is. Bij mij was op de botscan een jaar gelden niks te zien en nu tijdens operatie blijkt mijn pols versleten. Blijkbaar is een botscan dus ook maar een middel…Ik heb eerder ook afgesproken dat ik zou bellen zodra het rood of dik was, vervolgens keek er dan iemand naar, maakt niet uit welke dokter zodat ze zich iig samen een beeld konden vormen.

Groetjes marieke

ps fysio altijd goed, die kan zowiezo kijken of je misschien je lijf niet helemaal goed gebruikt.

• Gerard

je zou eens bloedonderzoek kunnen doen naar ijzerstapeling, is Feretine.

Met ijzerstapeling krijg je dezelfde klachten, vooral gewrichts klachten en bij veel te hoog ook andere problemen.

Door huis dokters een veel over het hoofd gezien probleem.

succes