Prednisolon en zon

• Paulien

Kan iemand mij adviseren over de combinatie Prednisolon en zonlicht? Op dit moment slik ik voor RA 12,5 mg MTX, foliumzuur, 10 mg Prednisolon, 3 tabletten Naproxen en 6 tabletten Paracetamol. Nu hoor ik wisselende verhalen over zonlicht en het wel of niet in de zon en schaduw mogen zitten cq. fietsen of wandelen. Ik hoor het graag.

Paulien

• Pépé

Ik heb er geen last van…

• Kees

Met goud mag je niet in de zon omdat het pigment vlekken kan veroorzaken

Met predison heb je daar geen last mee, zeker niet met 10 mg per dag

• bobke

Hoi,

bij mij staat in de bijsluiter van mtx dat je moet oppassen met de zon…. Je kan schijnbaar sneller verbranden en een soort zwangerschapsmasker krijgen. Ik gebruik het inmiddels een tijdje en met mate ga ik wel in de zon.

Groetjes Marieke

• Pépé

Alles met mate(n)… ;)

• karin

Hoi,toen ik nog MTX gebruikte merkte ik dat ik sneller en flinker verbrandde dan daarvoor en nu.Ook al zat ik meer in de schaduw,dan in de zon.Staat in de bijsluiter geloof ik dat je op moet passen in de zon.Met prednison weet ik het niet,vraag anders je apotheker,of die wat weet. groetjes Karin.

• linda

Ik heb met mtx ook meer last van een gevoelige huid, wat je natuurlijk ook merkt als je in de zon zit: vaker bultjes en sneller verbranden… met prednisolon heb ik geen ervaring.

Groetjes, linda

• Bert Mollenhorst

Hallo Paulien,

Beter laat dan nooit. Je hebt gelijk er zijn medicijnen die verkeerde uitwerking hebben op Zonlicht, dat is een verhoogde

prednisolon inname b.v. 50 mg of meer maar ook tabletten tegen hoge bloeddruk en bloedverdunners krijg je gauw teveel van het zonlicht, je kleurt veel sneller en je kunt óók verbranden. dat heb ik zelf onder vonden.

Hartelijke groeten van,

Bert

• Marieke (Beheerder)

Beste Bert,

Je typt zelf al beter laat dan nooit… Maar zes jaar later is de kans klein dat een oorsponkelijke schrijver je bericht nog leest. Gelukkig hebben we hier een vaste kern mensen die hier al tijden komen, maar er zijn ook mensen die een tijdje komen en weer gaan. Misschien heeft iemand anders toch iets aan je informatie en gaat de zon snel schijnen…

Groetjes Marieke (beheerder)