slapende handen

  • aletta

    Heel veel succes in ieder geval. Wanneer moet je precies?

    Op zich heb ik trouwens niet veel extra zorg nodig gehad. Mijn man kon wel iedere dag rond 9 uur even naar huis (hij begint om 7 uur, dus is zo ongeveer zijn koffiepauze) en hielp me met wassen en aankleden, bakkie koffie en dan was hij weer weg. Half uurtje ofzo. Ik kon zelf nog wel thee zetten en inschenken (levensgevaarlijk met links, maar het ging wel) en een boterham smeren enzo (je word snel handig). Manlief kookte dan 's avonds op mijn aanwijzingen (dat ons huwelijk het overleeft heeft…..)

    Ik gebruikte toen geen MTX maar eigenlijk alleen maar Enbrel. Daar ben ik een paar weken voor de operatie mee gestopt en pas weer mee begonnen toen de wond echt dicht was. Ik kon de injecties niet zelf zetten dus daar is 2 of 3 keer een verpleegkundige voor gekomen (die ik vervolgens zelf moest uitleggen hoe het werkte met die injecties… zucht) en daar werd ik zo gek van dat ik het heel snel weer zelf kon.

    Ik heb ook een ganglion in mijn pols, maar het zit tussen de botten van mijn arm en de botten van de pols in. Een niet operabele plaats helaas. Ik heb er erg veel last van maar moet er maar mee leren leven. Ach, soms gaan ze vanzelf weer weg (hoop ik)

  • Marieke (Beheerder)

    Hoi,

    Ik heb meestal al hulp nodig met aan en uitkleden en nog wel wat dingen. Ik heb eerder een operatie aan die pols gehad toen kon ik niet veel, mijn andere is ook niet super. Mijn man is werken en kan niet op en neer dua ik ga toch mensen inschakelen. Ook om bijvoorbeeld naar de fysio te komen en te helpen met mijn kids.

    19 april ben ik aan de beurt…

    Ben nu erg moe, ga slapen, mijn hoofd is ook nog steeds niet goed… dinsdag terug naar neuroloog.

    Kan het ganglion niet weggespoten worden?

    Bij mij wilden ze eigenlijk ook niet opereren, ganglion op slechte plaats en maar 30 % kans op verbetering van hand/polsklachten tgv reuma maar het blijkt zo'n puinbak te zijn en ik heb er zo'n last van dat het toch niet meer veel uitmaakt als het niet veel zou helpen. Hopelijk wordt het niet echt slechter…

    Tot na het weekend, ik ben ff weg…

    Groetjes Marieke

    Trusts Marieke

  • Math

    Ook ik word elke ochtend wakker met slapende handen, weet iemand waar dit vandaan komt of wat de oorzaak is?

  • Pepe

    Het kan door een verkeerde slaaphouding komen.

    Probeer eens een ander matras.

  • aletta

    ik ben ook net weer naar de neuroloog geweest, daar kwam niets uit (dus geen beklemde zenuwen ofzo)

    Maar… bij een echo van mijn elleboog bleek dat ik kalkafzettingen in mijn ellebogen heb. Die duiden op chronische tennisellebogen en kunnen een prima verklaring zijn voor slapende vingers (pink, ringvinger en stukje middelvinger)

    Aangezien ik al 20 jaar last van tennisellebogen heb zou dit prima in het plaatje passen….

  • Jopie1982

    Ik heb er ook elke ochtend/nacht last van.

    Bij mij is het heel duidelijk, ik slaap boven op mijn armen en lig veel te krampachtig.

    Dit komt omdat ik vaak door de pijn niet “ontspannen” in slaap kan vallen.

    Maar probeer er wel op te letten.

  • Marieke (Beheerder)

    Hoi,

    Bij mij komt het uit mijn schouders. De anesthesist heeft op een echoapparaat de hele zenuuw laten zien van je nek via je sleutelbeen, schouder, elleboog, arm naar pols hand loopt omdat die bij mij zo mooi zichtbaar was en konden de andere artsen mooi meteen mee kijken. Op elke plek waar je ontstekingen krijgt kunnen kleine beknellingen komen waarvan je slapende handen krijgt of tintelingen.

    Groetjes Marieke (beheerder)

  • Janny71

    Hoi,

    Ook bij komt het uit mijn schouders.

    Als ik dan weer bij de fysio komt en ze de boel weer

    los masseert, heb ik ook minder last

    van slapende handen. Inderdaad 's morgens (na het liggen) is het

    vaak mis.

    Groetjes,

    Janny

  • Joke (moderator)

    Ja…………. het kan van alles zijn.

    Hoop in iedergeval dat het niet erger word

    gr Joke (moderator)

  • Marian Stellingwerf

    Hoi,

    Ik heb daar heel veel last van en word daar ook vaak wakker van.

    Ben nu al een aantal weken bezig met andere voeding en het “lijkt”minder te worden.

    Gr Marian