Heel veel succes in ieder geval. Wanneer moet je precies?
Op zich heb ik trouwens niet veel extra zorg nodig gehad. Mijn man kon wel iedere dag rond 9 uur even naar huis (hij begint om 7 uur, dus is zo ongeveer zijn koffiepauze) en hielp me met wassen en aankleden, bakkie koffie en dan was hij weer weg. Half uurtje ofzo. Ik kon zelf nog wel thee zetten en inschenken (levensgevaarlijk met links, maar het ging wel) en een boterham smeren enzo (je word snel handig). Manlief kookte dan 's avonds op mijn aanwijzingen (dat ons huwelijk het overleeft heeft…..)
Ik gebruikte toen geen MTX maar eigenlijk alleen maar Enbrel. Daar ben ik een paar weken voor de operatie mee gestopt en pas weer mee begonnen toen de wond echt dicht was. Ik kon de injecties niet zelf zetten dus daar is 2 of 3 keer een verpleegkundige voor gekomen (die ik vervolgens zelf moest uitleggen hoe het werkte met die injecties… zucht) en daar werd ik zo gek van dat ik het heel snel weer zelf kon.
Ik heb ook een ganglion in mijn pols, maar het zit tussen de botten van mijn arm en de botten van de pols in. Een niet operabele plaats helaas. Ik heb er erg veel last van maar moet er maar mee leren leven. Ach, soms gaan ze vanzelf weer weg (hoop ik)