Wonderdokters van de WAO

  • webmaster

    Veel WAO-ers zijn na herkeuring weer gezond verklaard door de artsen van het UWV en moeten nu aan het werk. Maar dat lukt ze nauwelijks.

    Werkgevers wantrouwen deze ?wonderbaarlijke genezingen?. Minister de Geus is trots op de bereikte resultaten, ook al komt er, ondanks de vele miljoenen aan begeleiding, bijna niemand aan het werk.

    Kijk naar de uitzending van ZEMBLA: Wonderdokters van de WAO,

    uitgezonden op 28 januari om 22.15 uur bij de VARA/NPS op Nederland 3,

    maar nu ook te zien via onderstaande link:

    http://omroep.vara.nl/Nieuws_detail_Zembla.1536.0.html?&tx_ttnews=1044&tx_ttnews=1303&cHash=35aed52d6a

    Paul (webmaster)

  • Pépé

    Nadat ik eerst 11 % was afgekeurd, ben ik in beroep gegaan, omdat ikdestijds bijna niets kon, dat lukte en werd 100 % afgekeurd. Later (diezelfde week..!) heb ik een baan geaccepteerd, waarvan ik dacht dat ik die aankon en werd ambshalve 100 % goedgekeurd, een administratieve handeling. Ik heb nu een ‘slapende’ WAO-uitkering. Geen wonderbaarlijke genezing in mijn geval, meer een vertaling naar ambtelijke regeltjes van de daadwerkelijke situatie.

    Iets anders dan de excessen bij de herkeuringen, daar is heel veel ellende voorgekomen.

    Goeie zaak dat er aandacht voor de mensen blijft.

  • Heleen

    Hoe bekijk ik de aflevering? Ik kom niet verder dan de STER. Daarna.. niets..

  • Karl

    Bij mij doet ie 't gewoon, klik je wel op de goede knop??

    ;-) Karl

  • Heleen

    Druk op afspelen.. ook geprobeerd via uitzendinggemist.nl, maar die verwijst naar zelfde website. Kan geen verbinding maken met de server, zegt ie.. misschien ligt het aan mijn PC?

  • Heleen

    lang genoeg blijven proberen werkt blijkbaar ;) Gezien dus. Herkenbaar, wat 't UWV allemaal met je doet, ook mentaal. Ik ben dan wel geen (ex-)WAOer die herkeurd is, maar heb een (Wajong)aanvraag gedaan in een wel héél verkeerde tijd. Gevolgen zijn vergelijkbaar..

  • Sam

    Hallo

    is er misschien iemand die deze aflevering op zijn pc heeft staan, ik zoek hem namelijk en zou hem graag op een dvdtje willen, kan iemand mij hier aan helpen.

  • Pépé

    Rechterkolom, bovenaan; hij staat er nog steeds op.

    http://omroep.vara.nl/Nieuws_detail_Zembla.1536.0.html?&tx_ttnews=1044&tx_ttnews=1303&cHash=35aed52d6a