Bijwerkingen Methotrexaat

• Monique punt

Hallo,

Ik gebruik sinds anderhalf jaar mtx ,naast alle bijwerkingen misselijk moe hoofdpijn troebele ogen ook galstenen,en urineweginfectie,wie herkent dit? Ik word er wanhopig van heb enbrel gespoten en humira gebruik ook 2,5 mg prednison.ben nu anderhalve week gestopt met mtx alle bijwerkingen zijn weg alleen hopen !! Dat de reuma rustig blijft.Wie heeft er ervaring mee?

• Richard

Het schijnt dat foliumzuur helpt tegen de bijwerkingen van MTX.

• Souad

Hoi allemaal,

Ik gebruikte Methotrexaat 25 mg.

Een maand later kreeg ik weer van mijn reumatoloog kreeg ik weer 15 mg (precies het zelfde)!

Daar door viel mijn haar uit en werd vergeetachtig. Ik probeerde al 5 jaar een goede medicijn te zoeken en de dokter gaf mij maar dingen wat dus allemaal niet bij me past. Wat mij daar mee heeft geholpen is Prednison-injectie, maar dat moet je doen wanneer je (in mijn geval mijn knie) knie heel erg dik is. Dan gaan ze een prik geven precies waar mijn knie pijn doet! Dus allemaal: Gebruik nooit en echt nooit Methotrexaat! ;)

Sterkte allemaal,!

• areyan

Toch eigenaardig dat mijn vriend Sacha, die mij ervan beschuldigd dat ik iedereen bang maak, hier niet te zien is op deze topic. Ik zal mijn ervaringen met MTX maar beter voor mezelf houden zeker?

• Alphons

He Areyan,

beetje flauwe opmerking.

Groet,

Alphons

• areyan

En wat had je dan verwacht Alphons?

• Eric Crijns

frans den haan Schreef:

——————————————————-

> mijn vraag is de volgende slik sinds kort mtx en

> heb veel last van keelproblemen vastzittend slijm

> en noem maar op wordt er gek van kan dit een

> reactie zijn van mtx

hallo frans ik heb op dit moment ook al enkele weken erg veel last van keelpijn en veel slijm op de longen.Ik slik 3 tabletten mtx per week.Ik ga morgen met mijn reumatoloog overleggen of dit door de mtx komt.Wordt vervolgd.

• marja

Hallo na diagnose RA, 20 mg MTX tabletten. Geen maagbescherming gekregen!

Dus na 3 maanden slikken kreeg ik last van maag, darmen. Meteen doorgestuurd voor gastroscopie en daaruit bleek dat is voedselstases had.

Kortom, de arts zei dat de maagklep niet goed werkte veroorzaakt door de MTX.

Daarop MTX gaan spuiten. MTX is chemo en die veroorzaakt nog eens meer vermoeidheid…

• Sacha

Hoi Areyan,

Vind je jezelf niet een tikkie kinderachtig enne… ben je vriend niet omdat ik een vrouw ben.

Wat de MTX betreft, die slik ik zelf al 10 jaar en heb daar, samen met de Enbrel, tot op heden veel baat bij.

Tussen 2 haakjes, in het verleden kwam ik hier iedere dag, maar door andere bezigheden nu af en toe.

Tevreden met het antwoord?????

Groet van Sacha

• areyan

Wat niet is kan nog komen.

Soit, mijn schoonzoon noemt Sacha, en dat is geen grap, vandaar mijn dwaling. Misschien heb je niet helemaal ongelijk, maar ik zal mijn leven beteren. Goed? Tien jaar is lang. Misschien heb je een ijzersterk gestel? Ik hoop het voor jou.