ontstoken pezen

• Babbel

Ik heb al jaren veel last van ontstoken pezen in mijn handen, polsen, voeten en enkels. Het rare is dat het heel erg symetrisch is, dus op exact dezelfde plaatsen in handen en voeten.

De huisarts denkt toch nog steeds aan RA, maar bloed en foto's wijzen er niet op.

De reumatoloog stuurt me terug naar de huisarts, omdat zij er verder ook niets van kan maken. Wie kan me raad/advies geven, want dit geeft zo'n onbevredigend gevoel, wel pijn en zwelling, maar je hebt “niets”.

• birgit

Hoi

Bij mij was in het bloed en op foto's ook niet veel te zien. In ieder geval niet genoeg voor een diagnose. Mijn reumatologe dacht meteen aan RA toen ze mijn symptomen hoorde en de kapsels van mijn gewrichten voelde. Ze is andere ziektes uit gaan sluiten (zoals bv een darmziekte want dat kan doorwerken op je gewrichten) Toen er niks uit al die onderzoeken kwam heeft ze de diagnose RA gesteld. Ik was al naar een andere reumatoloog geweest, maar die liet min of meer doorschemeren dat ik niet zo moest zeuren en maar moest leren leven met pijn omdat ie niks kon vinden. Ik heb het daar niet bij gelaten en ben naar een andere gegaan en daar ben ik nog steeds heel blij mee.

Ik hoop dat je er achter komt wat het is, veel sterkte!

groetjes Birgit

• leendert

mijn broedje werd altijd naar huis gestuurd tis overbelast zei dan de huisarts heeft na jaren te horen gekregen tis ra en is duidelijk te merken en te zien,ik heb 19 januarie een afspraak reumateloog dezelfde arts als mijn broedje, tis voor mij ook afwachten, maar mijn vraag aan jou is komt het bij je voor in de famillie, wand dat is bij ons wel het geval, wens je veel sterkte en laat eens van je horen

groetjes leendert

• Famke

Hallo,

Je kunt ook nog eens kijken of je symptomen passen binnen fybriomialgie, de zgn weke delen reuma.

Sterkte.

Famke

• Babbel

Hallo Famke,

Ik heb verder absoluut geen verschijnselen van fibromyalgie, dus volgens de huisarts valt dat af. Het lijkt volgens hem op dit moment wel op weke delen reuma, maar daar vallen, behalve fibromyalgie, ook alle peesontstekingen onder.

In ieder geval iedereen tot nu toe bedankt voor het mee denken

Babbel

• sjonny

hehallo,

dan issie wss ook nii ontstoke or…

• Pepe

Eee, sjonny, mannnn, denk jij dat ieman dit nog lees na 2 jaar…?

Knap hoor, meer taalfouten dan woorden in één zin. ;)

• Anske

niet te lezen????????

• sas

Klinkt bekent in de oren. Sinds nov 2011 hebben ze bij fibromyalgie ondekt(oftewel weke delen reuma). Heb ook last van enkels, polsen voeten handen etc. En symetrisch!! Daarbij ook veel moe. Sterkte!