fenomeen van reynaud

• kaatje

hoi,

is er iemand bekend met het fenomeen van reynaud en slikt daar vaatverwijderaars voor?

ik moet morgen terug naar mijn reumatoloog. aangezien mijn handen steeds slechter worden en zij me vorig jaar al aan de vaatverwijderaars wilde hebben, ben ik bang dat ik er nu niet meer onderuit kom.

helpen die middelen ook en weegt het op tegen de bijwerkingen?

bvd kaat

• Klavertje

Hallo Kaatje,

I.o.m. mijn reumatoloog heb ik besloten deze vaatverwijderaars niet te slikken. Ik ben ook een “hoofdpijnklant” en daarop hebben deze medicijnen helaas een slechte uitwerking.

Succes morgen,

Klavertje

• kaatje

hoi klavertje,

je gebruikt er dus niks voor begrijp ik?

bij mij is inmiddels één vinger zo slecht doorbloed dat die enorm gezwollen is en blaartjes heeft. hij heeft ook een vreemde donkere kleur.

vorig jaar was dit precies hetzelfde. zelfde vinger. er is toen een biopt genomen op verdenking van lupus. maar gelukkig was het dit niet.

dit jaar dus weer hetzelfde probleem.

gr. kaat

• bobke

Hoi,

ik heb vorig jaar nifedipine gebruikt en gebruik nu plendil. Bij mij had de nifedipine een redelijk effect maar het was geen wondermiddel.Het verbeterde er in ieder geval iets mee. Bijwerkingen heb ik niet ervaren hoewel ik wel aan de medicijnen heb moeten wennen omdat je aan “je nieuwe bloeddruk” moet wennen.

Nu heb ik plendil maar merk daar nog geen verschil mee hoewel dat eigenlijk ongeveer hetzelfde zou moeten werken. Voor mij was twee jaar geleden prednison een wondermiddel tegen mijn winterhanden en tenen maar ik heb het dan ook enorm extreem (zwarte tenen met grote pusblaren) en had toen ook nog eens een reumaopvlamming.

Met de nifedipine ben ik moeten stoppen omdat ik er een allergische reactie op kreeg. Dit krijg ik overigens op bijna alles wat ik langere tijd gebruik.

Groetjes Marieke

• Pépé

Ook deze ziekte ken ik niet, maar er is wel het e.e.a. te vinden:

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1399

• Klavertje

Via www.reuma-online kan je ook veel informatie downloaden over (bijna) alle vormen van reuma.

Klavertje

• kaatje

bedankt allemaal.

ik ben helaas al bekend met reuma.

ik heb artritis psoriatica en ik heb vanmorgen te horen gekregen dat ik er fibromyalgie bij heb.

ik heb nog maar even niet gekozen voor vaatverwijderaars.

voor mijn “gekke” vinger moet ik nu even mijn movicox erbij slikken.

in de hoop dat de ontstekingen (geen gewrichtsontstekingen) verdwijnen.

groetjes van kaat

• Maaike

Hallo,

Heeft iemand ervaring met fenomeen reynaud en zwanger worden??

Ik heb 3 ICSI-behandelingen gedaan en er zijn inmiddels 8 “perfecte” embryo's teruggeplaatst maar geen van deze embryo's heeft zich ingenesteld. Artsen weten niet waar ‘t aan ligt. Nu denk ik zelf dat ’t misschien te maken heeft met slechte doorbloeding.

Bedankt alvast voor jullie reactie,

Maaike

• connie

kaatje Schreef:

——————————————————-

> hoi,

>

> is er iemand bekend met het fenomeen van reynaud

> en slikt daar vaatverwijderaars voor?

> ik moet morgen terug naar mijn reumatoloog.

> aangezien mijn handen steeds slechter worden en

> zij me vorig jaar al aan de vaatverwijderaars

> wilde hebben, ben ik bang dat ik er nu niet meer

> onderuit kom.

> helpen die middelen ook en weegt het op tegen de

> bijwerkingen?

>

> bvd kaat

hoi heb je misschien al antwoorden gekregen ik heb nl een soort van raynaud

nl erytromelalgie(ontstoken tenen en mij worden ook vaatverwijderaars voorgeschreven

en vraag me af wat ervaringen hier mee zijn

• Paul (moderator)

Hallo Connie,

Ik ben niet ´Kaatje´, maar reageer toch even.

Niet om flauw of bijdehand te doen, maar gebruik liever

geen vaatverwijderaars. maar liever vaatverwijders.

Paul (moderator)