Hoi,
Jij vroeg, “Maar ik moet zeggen dat ik dat ook nog niet getest heb, jij hebt een thermometer in het tasje gedaan neem ik aan? Hoe heb je dat getest?”
Ik heb bij de Blokker voor nog geen 5 euro een electronische binnen, buiten thermometer gekocht. Draadje met voeler (eigenlijk om buiten temp te meten) heb ik in een leeg Enbrel doosje in het Wyeth tasje geplakt. Het draadje aan het einde langs de rits van het tasje en tussen de deksel van de koelbox naar buiten. Voor het meten gaat de koelbox en tasje dus niet open.
experiment 1:
Ik heb eerste gemeten met een aantal koelelementen uit de diepvries naast het tasje in de koelbox en het koeltas elemenet in het tasje. In dit geval werd de temp min 7 graden. Dus dit is te koud voor Enbrel.
experiment 2:
Afgelopen nacht de elementen in de koelkast gelegd en daarna in de koelbox. Temp was bij aanvang 3.5 graden na een autorit van 1.5 uur in een auto met airco net boven de 4 graden, na nogeens 1 uur auto geparkeerd in de schaduw was de temperatuur boven de 10 graden.
Natuuurlijk was het een warme dag en is het geparkeerd staan niet idiaal.
Wel lijkt mij deze oplossing voor een reis van 10 uur in een auto niet ideaal.
Ik weet niet wat voor een koelbox Hummie gebruikt. Echter de meeste ‘standaard’ absorbtie koelboxen koelen tot 20 graden onder omgevings temperatuur. zoals ik het begrijp kun je dan bij een temperatuur van 21 graden of lager hebben dat de Enbrel te koud wordt. Is de temperatuur boven de 28 graden dan zou deze te warm worden. Leek mij dus ook geen optimale oplossing.
Ik heb op internet gezocht en het volgende gevonden http://www.waeco.com/en/257_496.php waeco tropi cooler.
Deze zou wel een thermostaat hebben en zowel op 230 als 12 volt werken en bovendien tot 30 graden opnder de omgevings temperatuur kunnen koelen.
Er stonden ook electrisch gas gecombineerde systemen (zoals joj noemde Kirsten).
Echter de prijzen die ik zie zijn hoger dan de Euro 100 die jij noemde Kirsten. Kun je zeggen wat voor koelbox jij hebt? De belasting tip is een heel goede.
Groetjes, jacques