adl-hulpmiddelen

  • roetsie

    hoi twinkeltje

    Net wat adrie zegt , het is een wc bril met een sproeikop en daar na een fohn, kun je zo op de wc laten plaatsen ideaal, je moet wel een stopcontact in de wc hebben.

    werkt prima!

    Ik heb het bij de de gemeente aangevraagd en gekregen, moest er wel voor gekeurt worden door argonout,

    maar zou het gewoon proberen.

  • twinkeltje

    bedankt voor de tip

  • Marijke

    Hallo

    Neem mij niet kwalijk, maar wat heb je voor reuma, en hoelang al?

    is het geleidelijk aan zo geworden?

    Marijke

  • Marijke

    Hallo

    Wat wil je precies weten?

    Marijke

  • Marijke

    Wat dacht je van de indische methode, een fles met lauw warm water meenemen naar de wc.

    Of kan je dat niet vasthouden?

    En je moet je achterste dan toch ook afdrogen met een handdoek.

    Marijke

  • Jan

    Hoi Marijke.

    Ik heb 32 jaar reuma, maar waarschijnlijk al van af mijn geboorte.

    Toen ik geboren ben werd er nog niet gedacht aan reuma er werd gezegd zullen wel groeipijnen zijn gaat vanzelf weg.

    De reumatologen weten zelf niet welke vorm het is ze kijken eerst naar de wel bekende vormen.

    Heb je de pech dat je een moeilijke vorm hebt is het voor de reumatologen ook moeilijk om je goed te helpen.

    Ik heb 32 jaar therapie waarvan 20 jaar 3 keer per week, nu nog 2 keer per week en therapeutische zwemmen/bewegen in warm water.

    Het zit in bijna alle gewrichten, mijn armen zijn als laatste aan de beurt en sinds een jaar gaan ook die behoorlijk snel achteruit.

    Maar door mijn hulpmiddelen kan ik nog best goed zelfstandig leven.

    De algemeen bekende dingen heb ik hulp voor zoals poetsen, wassen, eten koken.

    Maar het belangrijkste is kijk naar wat je wel kunt en niet naar wat je niet kunt.

    Geniet van de leuke dingen er is nog genoeg.

  • anniek

    sorry, dit ruikt erg naar spam (misschien de eigenaar of een medewerker?).

    persoonlijk zou ik mensen eerder adviseren te kopen via een webwinkel met een keurmerk zoals bijv. het thuiswinkel waarborg.

  • Jessica

    Ik heb wel een handige overzichtelijke website met informatie over ADL hulpmiddelen gevonden op het gebied van aankleden, uitkleden, eten en drinken, mobiliteit, slaapkamer, keuken en gezondheid.

    Wellicht heb je hier iets aan? https://www.adlhulpmiddelen.nl