Hallo Sandra,
Ik ken jouw naam van de patientenvereniging vanuit het LUMC, heb je nooit ontmoet, maar ben wel nieuwsgierig….
Ik ben al een jaar of tien onder behandeling in Leiden voor SCCH of Sapho zoals mijn reumatoloog het noemt, ik heb vanaf mijn begin twintig klachten, ben nu 45 en nog steeds veel klachten, het enige dat in mijn geval lijkt te helpen is een infuus met d-APD, en niet met apd en niet met zoledronine zuur…, helaas.
Helaas, want het betekent opname zoals je wel zult weten, en ik zou zo graag anders willen…, maar goed, de reden dat ik jou schrijf is omdat ik het een beetje gehad heb in Leiden, ik voel me wel serieus genomen door dr. Hamdy en destijds ook door mw. Chotkan, maar helaas is dr. Hamdy ziek en val ik voor mijn gevoel tussen wal en schip.
Ik ben de laatste keer bij dr.Papapoulos geweest en die was weliswaar aardig, maar zijn interesse ging meer uit naar de computer dan naar mij, ik stond na een reis van anderhalf uur met de trein binnen 10 minuten weer buiten, verbouwereerd, want ik had geen vraag kunnen stellen…
Na deze controle heb ik dus weer een infuus gehad dat gelukkig vrij snel hielp en ik vertrok met de afspraak te kunnen bellen wanneer mijn klachten weer toenamen, voor een nieuw infuus…, niks is minder waar, de secretaresse vertelde mij dat dr. Hamdy (weer) afwezig is wegens ziekte, hetgeen ik erg vind voor haar maar ook een beetje voor mezelf, want ik ga momenteel door de grond van de pijn en ik moet dus weer wachten, gewoon op controle (gelukkig volgende week) en dan maar hopen dat ik dan een afspraak kan plannen voor weer een infuus…., dat in ieder geval toch meestal nog minstens twee weken zal duren voor het geregeld is, dus nog ff doorbijten….
Goed, ik baal dus want dit is niet de eerste keer dat het zo loopt…., vandaar mijn mail aan jou; ik zou graag van je weten hoe de behandeling in Nijmegen is, ook omdat dit voor mij natuurlijk veel dichter bij huis is, makkelijker met bezoek enzo, maar vooral omdat ik me niet meer serieus genomen voel en graag een andere visie zou willen horen…
Weet jij of in Nijmegen d-Apd gegeven wordt?, anders heeft het weinig zin voor mij want dit is echt mijn middel zeg maar….
Sorry voor deze enigzins negatieve lading, maar je zal vast wel weten hoe het voelt als je pijn hebt en je kan nergens terecht…ik hoop op een reactie van je, alvast hartelijk dank en misschien een keer tot ziens…
Groetjes Marian Hermsen, Den Bosch