poly-enthesiopathie

• femke roem

hallo,

ik ben op zoek naar elkesoort informatie over poly-enthesiopathie. Er is van alles te vinden over allerlei soorten reuma, maar over mijn ziekte kan ik niets vinden.

Wie kan me helpen?

groetjes femke

• Melanie

Hey Femke,

ik heb ook pas de diagnose poly-enthesiopathie gekregen en kan er, net als jij, niet echt iets over vinden. Ik zag dat je berichtje al best oud was, dus ik dacht, misschien heb jij in al die tijd wel al info kunnen vinden die mij ook kan helpen?

Alvast bedankt!

groetjes Melanie

• Miranda1963

Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat poly-enthesiopathie een ongewone vorm van de ziekte van Lyme is.

Dus misschien kunnen jullie hier iets mee…..

Er kunnen ontstekingen ontstaan op de plekken waar pezen en spieren aan het botvlies

hechten, dit noemt men enthesiopathie. En poly is op meer dan 5 aangedane plekken.

Groetjes Miranda

• Ria Blom

Hallo,

Ik hen ook de diagnose enthesiopathie gekregen van de reumatoloog. Nu ben ik onder behandeling van een fysiotherapeut. Ik ben ook psoriasispatient, dus heb ik ook arthritus psoriatica.

Ik heb veel pijn aan mijn nek, schouders en vooral armen. Sommige bewegingen zijn erg moeilijk te maken.Ik geloof dat het ook weke delen reuma wordt genoemd.

• cjm deverman

ik heb van de reumatoloog deze diagnose gehad. het is een broetje van en zit in dezelfde hoek als fibromyalgie werd er gezegd. pijnlijke aanhechtingen van alle spieren. waar kan ik meer vinden of meer horen. staat ook niet in medisch woordenboek.

• ineke

miranda 1963 schreef over een ongewone vorm van de ziekte van Lyme. er is mij gevraagd of ik weleens door een teek gebeten was. ik heb nee gezegd, niet dat ik wist. hoelang heb je het dan al? waarom weten ze dat nu pas? wie weet of het ooit gebeurd is en hoeveel jaren geleden? er is toch een vereniging van de ziekte van lyme. weten die meer? wie heeft er meer info over poly-enthesiopathie?

• aliceje

volgens mijn reumatoloog is het een probleem van de pezen aan het bot, en niet van de spieren aan het bot.

dus geen fibromyalgie, dan heb je inderdaad meer pijn aan de spieren, dat heb ik dus niet al kan de pijn in de pezen doorlopen naar de spieren.

maar primair heb ik vooral pijn aan het bot.