Computermuis voor reumahand

• Pepper

Hallo,

Mijn moeder heeft al heel lang reuma en daardoor kan zijn eigenlijk niks met kracht beetpakken maar ook haar pols niet bewegen. Dit levert de laatste tijd erg veel problemen op met het hanteren van de muis van de PC. Het aanklikken kost teveel tijd of gaat te langzaam en het rollen (ook met de infrarode muis zonder balletje) lukt helemaal niet. Zijn er speciale muizen te krijgen voor mensen met reuma waarmee ze met een minimale inspanning toch op de PC kan werken. Ze heeft nu een laptop.

Bedankt alvast! Pepper

• Eva

is een pen en een tablet misschien iets? of heeft ze daar ook moeite mee?

groetjes

• ujukarin

Er zijn zeer veel alternatieve muizen te krijgen, als je eens zoekt op het net vind je er aardig wat. Kijk bijvoorbeeld eens op de site van de ergoshop (www.ergoshop.nl).

• Jitske Brouwer

Hallo Pepper,

Jarenlange reuma heeft ook mijn computerfunctioneren moeilijk gem,aakt. Ik muis op het ogenblik met de linkerhand (rechterhand/pols staan in verkeerde stand om te muizen).

Ik denk aan overstappen op spraakherkenning, is dat ook wat voor jouw moeder?

Jitske

• Walter

Mevrouw, ik vind uw opmerking ongepast en onbeleefd. Ik zou dit soort “humor” voortaan achterwege laten. Mensen die deze vraag stellen zitten met een ernstig en pijnlijk probleem en hebben geen boodschap aan vrolijke tantes die daar een goedkoop grapje over kunnen maken.

W.S.

• Paul (beheerder)

Hallo Walter,

Ik denk dat dit een misverstand is. Eva heeft het over een pen en een tablet, maar

daarmee bedoeld ze niet dat reumapatiënten zonder kracht de PC maar ter zijde moeten

schuiven en een pilletje moeten nemen. Er is een computerhulpmiddel te koop dat bestaat

uit een elektronische pen en een tablet, waarmee je de computer kunt bedienen en brieven

kunt schrijven. Geen ongepaste humor dus…. :)

Paul (beheerder)

• Donald Dylan Werkman

misschien eens kijken op deze draadloze muizen site