Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier, en ik zal me even voorstellen.
Ik ben dus Alma, nog net 49 jaar jong, getrouwd, al 28 jaar en we hebben 3 kinderen, waarvan er nog twee thuiswonen.
Er is bij mij een zeer sterk vermoeden van spierreuma, en ik ben sinds woensdag bezig met een Prednisonkuur om te kijken of de klachten overgaan.Maandag weet ik meer, dan belt de neuroloog mij om te horen hoe het is.
Maar nu heb ik nog wel een paar vragen die misschien iemand hier kan beantwoorden i.v.m. mijn klachten.
Er zijn n.l een aantal dingen die ik bij de symtomen van PMR niet terug kan vinden
O.a. een brandende pijn in mijn benen, vooral s'nachts, het is net of mijn benen in brand staan, en ik gooi dan ook regelmatig het dekbed aan de kant.
Ook is het net of er “stroompjes” lang mijn benen gaan.
Verder heb ik wazige vlekken voor mijn rechteroog, en in de linkergezichtshelft een doof en prikkelend gevoel.
De soms stekende pijnen in mijn spieren zijn in een paar dagen al wel wat minder geworden, maar ik heb nog steeds van die zware armen en benen, waardoor ik o.a. de trap niet in een keer op kan, en niet boven schouder hoogte iets (landurig) kan doen.
En ik heb van die “zwabberende” benen, die niet altijd doen wat ik wil, en soms lijkt het net of ik er door zak.
Het is wel een heel verhaal geworden, maar misschien dat iemand dit herkent?
Groetjes Alma