indometacine

• Miranda

Hallo,

Sinds kort krijg ik Indometacine naast alle andere medicijnen (Prednison, Enbrel, Paracetamol/codeine, Adalat, Omeprazol, Hydrochloorthiazyde, Atenolol, Oxazepam). Een hele waslijst dus. De Indometacine heb ik als vervanging gekregen voor de Vioxx en de Celebrex. De eerste dag had ik maagklachten, maar die waren de volgende dag over. Nu ben ik vreselijk moe. Met RA heb je daar altijd wel last van, maar nu is toch wel heel erg. Voel me de hele dag niet in staat ook maar iets te ondernemen. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben. Het staat ook wel in de bijsluiter dat je er de hele dag moe van kunt zijn. Ik overweeg om te stoppen en heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de arts.

De pijn is wel minder, maar een beetje kwaliteit van leven zou ook prettig zijn.

Daarbij komt ook nog dat je gauw geirriteerd bent en mijn geheugen wordt ook danig op de proef gesteld. Er gaat mij veel mis.

Wie heeft hier ook ervaring mee?

Groetjes Miranda

• Paul

Hoi Miranda,

Hoofdpijn, vermoeidheid, verwardheid, duizeligheid en wazig zien zijn bijwerkingen die soms optreden bij gebruik van indometacine. Dit gaat meestal over als u gewend bent geraakt aan het middel.

Een geïrriteerde maag komt als bijwerking geregeld voor. Deze bijwerking kunt u proberen te voorkomen door het middel met wat voedsel en een glas water of melk in te nemen en geen alcohol te drinken of andere voedingsmiddelen te gebruiken die de maag irriteren, zoals scherpe kruiden. U gebruikt al omeprazol dat ook zeer goed werkt tegen de maag en darm bijwerkingen van indometacine.

Groeten,

Paul van medischforum.nl

• linda

Ik kreeg Indometacine ter vorkoming van de aanmaak van lidtekenweefsel na een operatie. Er werd gezegd dat het niet wetenschappelijk bewezen was dat het hielp. Maar baadt het niet, schaadt het niet. Dacht ik.

Ik had last echter van koorstgolven die uit het niets kwam en een uur aanhielden, koppijn, misselijk, last van mijn maag, lusteloos, moe, last met lezen en focussen. Het duurde even voor ik bedacht dat die hele rijtje klachten van het medicijn konden zijn. Ik heb toen zelf de dosis gehalveerd en meteen verminderde de klachten ook met de helft. Logisch gevolg dat ik vervolgens met indometacine ben gestopt. Ik heb het in totaal drie weken gebruikt.

• Pepe

Ik ben benieuwd of Miranda nog meeleest, 5 jaar na dato…

Ook wil ik wel weten hoe de stand van zaken nu is.

• anniek

ze heeft 15 maart 2010 nog gepost dus de kans is groot

• Pepe

Dat is miranda (met een kleine m); de laatste van Miranda is van 08 maart 2008.

We wachten wel af…

• miranda1963

Hallo allemaal,

Ik was op vakantie en heb dus daarom nog niet gereageerd.

Alle symptomen van toen waren een kwestie van wennen aan de medicijnen. Dat heeft wel even geduurt moet ik zeggen, maar ik slik ze nu dus 5 jaar en de indometacine (voor overdag en ‘s nachts) zit al helemaal in mijn systeem. Ik kan niet meer zonder. Wel ben ik gestopt met de prednison. Deze heb ik zo’n 15 jaar geslikt. Hierna ben ik ook de nodige kilo's afgevallen. Een fijne bijkomstigheid!

In de afgelopen vijf jaar is heeft de reuma helaas niet stil gestaan en ben ik wel achteruit gegaan. Die achteruitgang gaat heel langzaam en sluipt er eigenlijk in. Het gaat een beetje op en af.

De laatste tijd is het helaas weer een wat mindere periode.

Ik zit dus al jaren op dit forum als trouwe lezer en zo af en toe post ik zelf iets of reageer op berichten van anderen. Erg prettig om met lotgenoten van gedachten te wisselen. Vond het wel bijzonder dat zo'n oud bericht, nu toevallig die van mij, af en toe weer naar boven komt.

Groetjes Mi@nd@

• Joke (moderator)

Maar als ik het goed begrijp ben jij dus dezelfde Miranda als

die met de hoofdletter M.

Dan weten we dat ook weer.

gr Joke (moderator)

• miranda1963

Klopt helemaal. Ik heb in de loop van de tijd mijn naam verandert.

Volgens mij zat er toen nog een andere miranda op het forum en om verwarring te voorkomen heb ik toen mijn naam verandert.

• karin Z

hoi miranda

na 20 jaar indometacine bent ik toch er mee gestopt.

ik slikte 2x daags 75 mg retard 20 jaar lang.

maar toen ik met een enkeloperatie 3 maanden in het ziekenhuis en revalidatie was.

is mijn urine een aantal keren gecontroleerd (24 uurs)

bleek toch dat mijn nierfunctie achter uit ging en bleef gaan.

volgens de reumatoloog lag dit gedeeltelijk aan de indometacine.

nu is dat een half jaar geleden en mijn nieren zijn bezig zich te herstellen.

dus eh het werkt goed, maar vraag wel of je regelmatig gecontroleerd wordt.

groetjes,

karin