nek: slijtage? of anders?

• anne

Wie herkent de volgende klachten:

- pijn in de nek

- “zand” horen knarsen bij draaien

- vastzitten, knakken en weer los

- door deze dingen vreselijke hoofdpijn

- bang voor het draaien van je nek, doordat dit klachten als bovenstaand geeft.

de vraag is eigenlijk of dit iets is wat ook bij reuma hoort of dat ik verder moet zoeken. (heb gevoel dat de huisarts me niet serieus neemt, gooit alles op de FM, daarom ga ik niet heen)

reacties graag!

• Pépé

FM?

De rest klinkt bekend, en blijven zeuren bij je huisarts!

• anne

FM = Fibromyalgie

Je zegt dat het bekent klinkt, naar wat (artrose????)

• Pépé

Ja precies, ik heb het niet zo erg in de nek, maar het geluid ken ik wel, maar het zou net zo goed iets anders kunnen zijn.

• Akke

Hoi Anne

Herken je klachten ook, heb het af en toe ook en dan die gemene uit de nek omhoog trekkende hoofdpijn brrr.

bij mij is het slijtage als gevolg van de RA

• anne

Dank jullie voor je reactie, ik was er al een beetje bang voor temeer omdat ik sinds enige tijd ontstekingen heb in gewrichten, mijn knie niet helemaal wil en ook kraakt (ook dat schurend geluid, als ik door mijn knieen ga), mijn kaakgewrichten aan het slijten zijn en mijn handen steeds stijver worden.

Heb in 3 maanden tijd, mijn rug drie keer vast gehad, kon niet op of neer, duurde een week en toen was het over. De huisarts waar ik op dan moment kwam (niet mijn eigen) gaf mij heel erg het gevoel van je moet niet zeuren en toen ze hoorde dat ik fibromyalgie had zei ze letterlijk dat het ‘daar dan wel van zal komen’. Misschien is het zo, maar bij mij worden de klachten steeds erger en vooral die nek, is gewoon er pijnlijk.

Andere reacties zijn nog steeds welkom. Ook wat ik hier eventueel mee of aan kan doen.

• Ton

Hallo Anne,

Ik herken het knarsen en knakken van de nek ook. Ik heb er niet altijd last van. Ik heb RA en hoorde van iemand anders met RA dat dit geknars en geknak met de juiste medicijnen weer kan weggaan. Hoop houden dus!

Groetjes,

Ton

• s. finke

hoi anne

zelf loop ik ook jaren met hoofdpijn en nek klachten

naar de huisarts toe over de klachten gepraat ja ga maar naar een therapeut toe ontstekings

remende medicijnen dat helpte ook niet tot dat ik een vervangende huis arts kreeg

daar heb ik mijn hele verhaal verteld zij heeft me naar ziekenhuis gestuurd om fotos telaten maken

wat blijkt dat ik een vervroegde nek slijtage heb en krijg einde lijk een mri scan

om tekijken in hoe verre dat zit als ik jou was zou ik een keer naar een wekend arts gaan

of naar de huisartsen post en daar flink klagen mischien dat ze dan verder gaan kijken

ik wens je veel geluk toe

• kim

ik ben 16 ik heb slijtage bij de nek c4 c5 moet ik operatie of niet

• Paul (beheerder)

Hallo Kim,

Daarvoor moet je echt bij een arts zijn,

wij kunnen daar niets zinnigs over zeggen.

Heel veel succes met je nek…

Paul (beheerder)