Mannelijke MTX gebruiker en kinderwens, iemand ervaring mee?

• bambie

Hoi BL,

Ik snap ook wel wat je bedoeld, het is vaak ook niet eerlijk.

Ik hoop dat het gaat lukken bij jullie, je hoeft je in iedegeval over de kosten geen zorgen te maken. Dat scheelt!

Maar volgens mij zijn ivf behandelingen veel duurder, een vriendin van mij moest ongeveer 10.000 euro per behandeling betalen.

Hoe kom jij erbij dat het om 1500 zou gaan? Niet dat ik dat kan betalen, maar dat is wel een bedrag waar je voor kan sparen of kan lenen ofzo….

Ben benieuwd waar je dat gevonden hebt.

Succes!

• BL

1500 euro was een pure gok ben even op zoek gegaan, hier wat tarieven.

http://www.azvub.be/dept/CRG/NL/Brochure/prakkost.html

http://www.fertimagazine.nl/content/behandelingen/verzekering.htm

zoeken op google met ivf+kosten en je krijgt genoeg.

In mijn geval zal het eerder kunstmatige inseminatie worden met zaad wat na 3 maanden zonder medicatie wordt ingevroren, dat is ook eigenlijk wat ik bedoelde. Tenminste zo zie ik het voor me. Nou ja ik maak me er voorlopig nog een paar maanden niet druk om, eerst met de arts praten.

In geval bedankt voor de reacties, en sterkte aan degenen die met dit soort zaken te maken hebben.

• alie

Hallo,

Mijn man is ook R.A patient en slikt ook o.a. MTX sinds 2 jaar.

Wij hebben nu wel 2 gezonde kinderen dankzij I.C.S.I./ I.V.F.

Onze wens is ooit nog een derde kindje, maar door de reumatholoog is ons afgeraden om dat te proberen met zolang mijn man aan de M.T.X en de enbrel is.

Zelfs de gynaecoloog heeft dit ons afgeraden.

Mijn man heeft zo`n 13 jaar geleden , toen de reuma net ontdekt was op aanraden van de reumatholoog zijn zaad laten invriezen in het L.U.M.C te Leiden.

groeten alie

• s

Dag BL, ik kom je posting tegen van ong 6-7 jaar geleden, ik ben even benieuwd naar hoe het proces verder bij je verlopen is. We zitten net in een zelfde fase en onderzoeken onze opties. Wellicht helpt dat ons bij het maken van onze keuzen.

Groet, S