ik heb een meningsverschil met mijn huisarts en helaas is hij de enige die mij een verwijzing kan geven voor de reumatoloog.
het volgende is er aan de hand (probeer het kort te omschrijven)
6 jaar geleden heb ik pijn in mijn duim gekregen en in die 6 jaar uitgebreid naar polsen, ellebogen en schouders in beide armen.
de pijn komt en gaat maar duurt maanden voordat de gewrichten hesteld zijn.
een andere huisarts heeft eerder verteld dat ik reumatische klachten heb maar mijn eigen huisarts heeft dit weer afgeschoven.
andere zoals de kaakchirurg en de fysio geven ook aan dat ik reumatische kenmerken heb.
vandaag weer bij de huisarts geweest en hij zegt doodleuk, wat staan je schouders hoog, knijpt wat en zegt dat ik een hoge spierspanning heb.
slaat nergens op want de fysio zegt juist je bent soepel en hebt geen hoge spierspanning.
de huisarts geeft me wel meloxicam, zegt steeds dat ik mijn peesaanhechtingen de oorzaak zijn van de pijnen.
als ik over reuma begin zegt hij, je hebt het niet want de bezinking is maar een beetje verhoogd en bij rauma moet dit altijd verhoogd zijn.
ik weet dat dat niet altijd niet zo hoeft te zijn maar zeg dat maat tegen mijn huisarts.
nu met het typen staan mijn ellebogen in de fik, ik heb soms gevoelloze vingers en als ik wakker word is mijn schouder waar ik op heb gelegen niet thuis.
kort om de huisarts is verplicht om een verwijzing te geven maar ik wil hier geen drama en ruzie over maken.
maar de vraag blijft bij mij heb ik reuma.
hebben jullie een tip voor mij om mij sterker te voelen en mijn klachten beter te onderbouwen als ik weer naar de huisarts ga?
het is toch nog een lang verhaal geworden maar het zit me behoorlijk hoog zeker ook omdat ik op dit moment niet kan werken en mijn klacht niet gehoord word.
groeten mara