hallo allemaal,
ik heb een aantal maanden geleden de diagnose fibromyalgie gekregen….. allereerst een rot woord om uit te spreken en ten tweede ….. een hoop onbegrip.
de reumatholoog verwees mij na deze diagnose terug naar de huisarts…. en de huisarts antwoorde erg makkelijk dat ik er maar mee moest leven en het moet accepteren.
ik gebruikte al naproxen dus maar weer een receptje mee naar huis.
maar wat er dan niet word aangeboden is eventueel een behandeling…. zodat het allemaal wat dragelijker word gemaakt.
er word dan wel gezegt dat je je energie moet verdelen…..
maar als je een gezin hebt met 2 kleine kinderen… dan is dat makkelijker gezegt dan gedaan.
ik kan moeilijk tegen mijn dochter van 2 zeggen…..“nu even niet schat…. mama moet even haar energie verdelen”.
nu kom ik sinds een tijdje ook op het reumadorp…. en daar hoor je zoveel dingen…. tips… adviezen… termen zoals reumaconsulent….. wvg… ango….noem maar op.
het is gewoon erg veel wat je over je heen krijgt….
het is soms dat ik alles wat op een rijtje heb en dan soms ook weer niet….. verder zweef ik er wat tussen in.
ik ben nu bezig om een verwijsbrief te krijgen voor een reumaconsulent….. en ik heb ondertussen al wel met de reumaconsulent gebeld…. is misschien niet helemaal netjes maar wat moet je anders.
het constant afwachten……..“u word nog gebeld hoor mevrouw……. we nemen gauw contact met u op”
gek word je ervan…..
wie zorgt er eens voor dat de pijnen dragelijker worden ….. want zo kan het ook niet.
ik wou even mijn ervaring uit spreken…..
wie ervaart dit ook zo…….
groetjes margriet