reumafactoren dubieus

• carinB

Ik heb ook een vraag over de IgM reumafactor. Ik heb de ziekte van Hashimoto (een auto immuunziekte waardoor mijn schildklier wordt aangevallen en te langzaam werkt) en door de ziekte van Hashimoto heb ik dan ook een hogere kans op andere auto immuunziektes.

Mijn IgM reuma factor is vorig jaar voor het eerst gemeten en was toen 15. Ik had toen last van mijn polsen, mijn linkerschouder en mijn archillespezen. In juni vorig jaar is daar mijn rechterknie bij gekomen die af en toe zoveel pijn doet (overigens soms doet het minder pijn, wel pijn maar dan is het draaglijk) dat ik werkelijk mank loop. Mijn linkerknie doet sinds kort ook gezellig mee.

De IgM factor is inmiddels gezakt tot 8 maar als mijn schildklier gaat stuiteren dan stijgt de IgM factor ook. Dus schildklier slecht dan stijgt ook de IgM.

Volgens de huisarts heb ik geen reuma want ik zou geen knobbels hebben en zijn mijn gewrichten niet dik. Verder heb ik te horen gekregen dat mensen die echt reuma hebben veel hogere waardes bij de IgM factor hebben, met andere woorden “zeur niet zo mens, val liever af”. Ik ben overigens nu 15 kilo afgevallen maar pijn minder, nee dus. Nu heb ik wel vioxx gekregen maar ik weet eigenlijk niet wat ik nu nog verder moet doen. De laatste tip van mijn huisarts was om mijn bovenbeenspieren te trainen zodat ik mijn knieën zou ontlasten. Ik voel me dus echt afgescheept.

Is een IgM factor die daalt en stijgt met de werking van mijn schildklier nu echt een toevalligheid die niets voorstelt. De IgM factor is toch ook het bewijs dat ik antistoffen in mijn bloed heb?

Heeft iemand bruikbare tips?

• carinB

Mijn bezinking is trouwens 25 en al sinds maart 2002 hoog.

• mary

ik ben bij de reumatoloog geweest en de diagnose is

fm en hms.

ik had het al een beetje verwacht van de fm maar niet van de hms

en als je het dan hoort valt het toch tegen.ik moet het allemaal ff op een rijtje zetten en ga volle moed verder.ondanks dat ik rekening moet houden dat je gewoon de rest van je leven pijn zult hebben.

ik wordt alleen nog getest op zeldzame reuma`s(welke?) omdat ik in het verleden de ziekte van werlhof heb gehad en dat staat weer in verbinding met bepaalde soorten zeldzame reuma.

ach ja we wachten maar weer af.

groetjes mary

• jim

Ik heb last van onderkant voeten , hielen , geen hielspoor , dokter haf me steun zollen , helpte niet

rheumatoloog bezocht , bloed gecontroleerd , rheuma faktor 10 waard ewitte bloedcellen tss de 11000 en 15000

krijg nu ledertrexate , onstekings remmers en folie zuren

wacht verder op nieuws

ook heb ik erdoor , vermoedheid , wazig zicht soms , pijn enkels , knieen , vingers , polsen en natuurlijk hielen en onderkant voeten ( kan maar een paar uur rechtstaand werken )

hoorde ook van iemand dat na het innemen van al de mogelijke chemie er nog een wondzer pil bestaat , kostprijs rond de 1000 de maand , wordt ier in be terugbetaald indien alle andere behandelingen ni helpen

grtz

jim

• Pepe

Wonderpillen bestaan niet.

• bert

Hallo Mary

Ik heb een ander forum van reuma,

Sjögren-syndroom

Het lijk dat de aandoening overeenkomt.

Mijn onderzoeken zijn ook bloedonderzoek (om de week )en de medicijnen die ik kreeg waren zo veel dat ik werd erg ziek van, nu moet ik predisonlon en actrotec inslikken.

Mijn moeder lijden toen aan reuma aandoening.Haar leeftijd was toen 60jaar.

Na veel proefkonijn aan medicijnen, ging haar lichaam snel achteruit en had veel pijnklachten,

Kort maken zei ging natuur producten gebruiken tot onze verbazing knap zei op pijn werd minder, zin in leven werd beter zei is nu 85 jaar, geniet van het lopen, koken en nieuwe planten ontdekken.

Dus nu begin ik ook bepaalden natuur producten te gebruiken, het is nu drie weken en de resultaat is apart.minder pijn klachten ochtend , en s'avond gaat ik wat wandeling doen, je moet wel inbeweging blijven.ik geeft je een paar producten Die ik nu gebruik;

- gembersap

-vis producten

-groene groeten

-thee met honing

-kamille thee in de avond

-graan producten

tomaten in keer 2x in de maand.

Niet mag eten:

-geen chocolade eten en geen choco producten meer.

-suiker afschaven in thee

-cola niet meer

-pinderkaas

-rode vlees

-snoepen

Misschien omdat ik nooit heeft gerook. nooit echt een drinken was,drinken 2 keer in het jaar mijn verjaardag en kerst 1glas

Hoop dat dit informatie heeft je geholpen

• Maria

Mischien heb je fibromyalgie?

Goed nieuws daarover vind je op onze website Fibromyalgie Vlaanderen Nederland.

Niet commercieel, betrouwbaar en door mensen die het het zelf ervaren hebben.