reumafactoren dubieus

• mary

bij mij is een aantal weken mijn bloed getest op reumafactoren.de uitslag daarvan is dubieus.kan iemand mij uitleggen wat dat precies inhoud.bij mijn huisarts kom ik niet echt verder.

mijn bloed is getest omdat ik nogal wat klachten heb.

waaronder peesonstekingen onder de voet(geen hielspoor)

gezwollen achillespezen(injecties in gehad) dikke enkels en ik heb het gevoel dat mijn rechterbeen ieder moment kan breken.wat natuurlijk niet zo is maar dat gevoel zit er wel.daar bij komt ook nog dat ik overstrekking heb in mijn bindweefsels zowel in de knieen als in de vingers.het is niet zo dat mijn gewrichten uit de kom schieten.en mijn polsen doen zeer.

nu moet ik van de huisarts wachten totdat ik meer last ga krijgen zodat hij verder kan zoeken.ik wil dit eigenlijk niet omdat mijn rechtervoet heel erg pijn doet en gewoon wil dat er iets aangedaan wordt.ik heb nu paracetamol met codeine gekregen.

ben ik nu een zeur of moet ik nu maar gewoon wennen aan het feit dat mijn lijf zo zeer doet.

groetjes mary

• pieter

Hoi Mary,

Als je reumafactoren dubieus zijn wil dat zeggen dat er een verhoging te zien is in je bloed maar niet overtuigend verhoogd. Meestal wordt je IGNM geprikt. Dit kan in een later stadium nog toenemen.

Succes met je problemen en pijn

groet pieter

• pieter

IGM moet het zijn

• mary

dus het is handig om over een paar mnd weer te laten prikken.

maar ondertussen stik ik van de pijn en ga eerst maar weer naar de huisarts.

• eva

hoi mary!

mij was het in het begin ook dubieus, toch doorverwijzing naar reumatoloog gekregen, daar in ondezoeksproject meegedaan en ondertussen werd het duidelijk dat het verergerde en nu wel reuma was (niet meer dubieus)

maw: laat je niet afschepen want het kan reuma in een hele vroege fase zijn en het is belangrijk om op tijd met medicatie te beginnen!

ik slik nu al een tijdje mtx en ik heb me in tijden niet meer zo goed gevoeld! ben nu zelfs met alle pijnstillers gestopt!

succes!

groetjes eva

• pieter

Hoi Eva,

Bij mij een soort gelijk verhaal. Gelukkig was ik er vroeg bij door mijn goede huisarts!

Snel begonnen met MTX en de schade is alleen beperkt gebleven tot mijn voetgewrichten

Pieter

• Koene

Hoi Mary,

Volgens mij zitten we in hetzelfde schuitje.

Gisteren op controle geweest in het AMC in Amsterdam.

Ik kreeg te horen dat ze niet zeker zijn van hun zaak, maar dat mijn bezinksel wel erg hoog is terwijl ik Movicox slik. “Gelukkig” waren op dat moment mijn handen ook erg dik en opgezwollen, waardoor er een paar wenkbrauwen omhoog gingen.

Conclusie: Ze gaan een nucliare scan maken over twee weken en dan krijg ik 12 nov. de uitslag. De arts stelde mij gerust met “hier hebben ze geld, dus hebben wij de mogelijkheid om verder te zoeken”. Ik hoop dat ze dat ook doen, ik ben al jaren (ong. 15 jaar) bezig met onderzoeken en iedereen zegt je hebt wat maar wat het is weten we niet. In de tussentijd hebben mijn zoontje van 5 en mijn moeder de uitslag in 1 jaar tijd al binnen: reuma. Soms ga je wel eens twijfelen waarom krijgt iedereen de uitslag zo snel en ik niet. Als je weet wat er aan de hand is, dan heeft het beestje een naam en kun je er wat aan gaan doen en het een plaatsje gaan geven. Ondanks alles gaan we met volle moed verder!!

Groetjes Ursula.

• mary

ik knok ondertussen verder.

mijn ontsteking onder mijn voet is alleen maar erger geworden en mijn achillespees die is zo gezwollen dat ik niet zo goed meer kan lopen.en laten we het over de rest maar niet hebben.

maar ja ik heb nu vioxx gekregen van de huisarts en moet over een week weer terug komen.hebben jullie ervaring met dit medicijn?

groetjes mary

• eva

hoi mary,

ik slikte eerst diclofenac maar begreep dat dat niet super veilig is voor de maag, daarna kreeg ik vioxx omdat ik dat had gevraagd aan de reumatoloog omdat dat veiliger is (maw minder bijwerkingen). het heeft goed gewerkt! ik ben er nu alleen mee gestopt omdat ik het niet meer nodig heb…

groetjes, eva

• mary

hoi ursula,

heb je de uitslag al.ik ben erg benieuwd.

ondertussen rommel ik maar verder en heb inmiddels een verwijsbrief gehad voor de reumatoloog.