kromme vinger

  • Pepe

    …en vrij eenvoudig op te lossen, mijn schoonvader heeft dit ook. Hij heeft Jicht.

    Hij heeft er geen pijn aan en geen last van, dus laat hij er niets aan doen.

    Als het langer duurt kan hij er wel last van krijgen, de spier kan op een gegeven moment niet meer weg en blijft trekken.

    Door de spier in te snijden en zo meer ruimte te geven is de vinger recht te zetten.

  • hans ligtvoet

    mijn middelvinger en mijn pink van mijn linker hand zijn steeds gekromd de dokter zegt heb je geen pijn niets aandoen

  • PETER

    Een beetje laat, maar zie deze pagina voor het eerst. Mijn vingers van beide handen groeien alle kanten op en de ruimte tussen pink en ringvinger wordt steeds groter. De huisarts noemde dit verschijnsel een “klauwhandje” veroorzaakt door artritis. Soms blijven mijn vingers ook op slot staan en moet ze met de andere hand weer los maken. Ook is het kraakbeen tussen de duimen en wijsvingers verdwenen, wat resulteert in een heel dun vliesje tussen beide vingers. De aderen op mijn handen liggen er dik boven op en mijn handen zien er uit als de handen van een 80 jarige. En zo zagen zij er op 40 jarige leeftijd al uit. Ik reeg alleen maar te horen: Artritis, en daar kon ik het wel mee doen. Geen medicatie, geen oefeningen, geen operatie of aanwijzing om het vervolg er van te kunnen overzien. Niets van dit alles.  Ik moet het er maar mee doen.