Hallo allemaal,
Dit is de eerste keer dat ik op dit prikbord kom.
Mijn naam is Jeannette en ik ben 40 jaar.
Vorig jaar is bij mij na 5 jaar met klachten te hebben rondgelopen fybromyalgie vastgesteld.
Nu kom ik al jaren heel moeilijk mijn bed uit heb altijd pijn ik ben vaak stijf terwijl ik in een waterbed slaap Het bed is goed want mijn man die 3 hernia-operaties heeft gehad slaapt er uitstekend op (ik kan o.a. mijn voeten niet strekken die zijn helemaal stijf en ik schuifel dan echt door de kamer heen). 3 weken geleden kreeg ik ineens pijn onder mijn linkervoet. Ik heb er (achteraf stom) 2 weken mee rondgelopen en ben toen naar de huisarts gegaan. Die zei dat het een peesontsteking was, dit vermoedde de fysiotherapeut van hydrotherapie ook. Ik heb hiervoor ontstekingremmers gekregen maar die hielpen niet. Ik heb vreselijk last met lopen ik kan mijn voet niet meer “afzetten” met het gevolg dat ik op de zijkant van mijn voet loop. Vorige week ben ik weer naar de huisarts gegaan en die zei dat ze vermoedde dat het een hielspoor was. Als de aanhechting (dat is de peesplaat die onder de voet aanhecht) geïrriteerd en ontstoken raakt en als deze ontsteking lang bestaat kan er kalk ontstaan in de pees nabij de aanhechting van het bot. Ik kon de volgende dag terecht bij de fysiotherapeut die me behandelde met geluidsgolven. Dit zou een aantal keer herhaald moeten worden. Verder kreeg ik het advies naar een orthopeed te gaan om een hieltje te laten aanmeten om zo de druk weg te nemen.Verder moet ik in beweging blijven dat doe ik maar het gaat heel moeilijk en ik moest koudcompressen erop leggen maar dat helpt ook niet.
Ik kan volgende week terecht bij de orthopeed, maar dat hieltje is niet gelijk klaar natuurlijk. De pijn is niet te harden, mijn voet bonkt en ik heb pijnscheuten en als ik even heb gezeten en ik sta op dan kan ik er weer niet op lopen. Als ik loop heb ik constant pijn, ik wordt er doodmoe van vooral omdat alles in je lichaam zeer doet en nu dit er ook nog bij. Ik heb geen rare dingen gedaan ergens op getrapt of gehold want dat werd me gevraagd door de peut omdat dit vaak voorkomt bij sporters.
Is er iemand die dit ook heeft gehad of hebben jullie tips voor me wat ik verder nog zou kunnen doen?
Jeannette