vliegende reuma

  • Daniëlle Kraft

    Hannah, ik lees je verhaal hier op het forum; zou ik het mogen gebruiken voor een artikel in Medsen Mag, het tijdschrift van de Medsen apothekers. Ik wil het mogelijk als illustratie/ervaringsverhaal gebruiken, in dat geval met alleen je voornaam.

    vriendelijke groet

    Daniëlle Kraft

  • Marieke (Beheerder)

    Beste Danielle,

    als je op de naam van Hannah klikt kun je haar rechtstreeks mailen, het is de vraag of ze je bericht hier leest

    Groetjes Marieke (moderator)

  • Bianca

    Hoi ,

    Bij mij is ook 3 jaar geleden palindroomreuma geconstateerd, ook ik heb de pech gehad doordat het uitgemond is in RA.

    Groetjes Bianca.

  • hannah

    Hallo Daniëlle,

    Ik vind het prima hoor, er is wat mij betreft te weinig bekend over de relatie keelamandelen en wat die met een lichaam kunnen doen als ze zich tegen je keren.

    groetjes,Hannah

  • ilonka

    ik ben ilonka en heb een aantal weken last van harde bulten in mijn benen en pols die rood en warm en erg pijnlijk zijn.

    al bij de dokter geweest, die heeft mij doorgestuurd om bloed te laten prikken en foto's van handen en polsen te laten maken omdat hij het vermoeden van reuma had. Uit de bloeduitslagen kwam niets. Op de uitslag van de foto's zit ik nog te wachten. Zelf denk ik aan vliegende reuma omdat ik steeds meer rode harde pijnlijke bulten krijg verspreid vooral over mijn benen en nu ook in de knie verder doen mijn polsen en ellebogen pijn. Komen bij iemand met vliegende reuma deze verschijselen voor en kan het zo zijn dat je deze afwijking niet in het bloed kunt tegen komen.

    groetjes ilonka

  • Piet Van Iersel

    hi, allen maal.

    ik vermoed dat ik daar ook last van ga krijgen

    sind begin van deze maand, top ik daar mee.

    dokter zegt vierus.

    maar begin anders te denken.

    wie kan wat goede raad geven, voor het geval, dat ik het beb.

    gr. Piet

  • Hanna

    Mijn psoriasis sloeg na een chronische keelontsteking ook om in psoriasis artritis. Ik heb mijn amandeen laten knippen en al heel gauw verminderden mijn klachten. Na een jaar was ik weer kachtenvrij!!!

  • arno van berkom

    hallo mijn naamis arno sins een wwek of vijf heb ik veel last van gevrichtpijn inderdaat een twee dagen daar en dan weer op en ander plek

    niet iut te houden van de pijn schouder knie enkels pols bilspier achter in knieen gewwo overal al een vijf weken

    wat is het en wat er aan te doen

    ik zou het graagwillen weten

    vriendelijke groet arno van berkom

  • lieve.bucquoye

    de pijn is zo verschillend de ene keer heb ik pijn in mijn benen over een viertal weken was dit s'nachts ook

    ook soms in mijn enkel, schouder,nek knieen lage rugpijn, voor het ogenblik heb ik s'nachts weinig pijn, maar wel overdag

    zo afwissellend

  • Christel

    Ik heb sinds 2 maanden ook iedere keer ergens anders pijn. Maar vooral in mijn vingers bij de gewrichten. Het wordt dan dik, vurig en pijnlijk. Na een aantal dagen verdwijnt het en openbaart het zich na weer een aantal dagen ergens anders. Ben bij de huisarts geweest en die stelde de diagnose vliegende reuma. Ik dacht eerst dat hij een geintje maakte, ik had er nl. nog nooit van gehoord, maar het bestaat dus wel degelijk. Nu heb ik een prednisolon kuur gehad om te kijken of het dan verdwijnt maar daar mee wordt de kern natuurlijk niet aangepakt. Wat zou voor mij de beste weg kunnen zijn? Na 2 x kanker gehad te hebben, wil ik gewoon “gezond” door het leven gaan, zonder al dat andere geneuzel. Hopelijk kunnen jullie mij een tip geven, wat eventueel te doen.

    Alvast bedankt Christel