Acute reuma bij zesjarig kind

• Jacqueline

Dag lieve mensen, allereerst mijn oprechte medeleven met alle mensen hier op deze site. Tijdens Oud en Nieuw is onze zoon erg ziek geworden door een virus/bacterie waardoor er rode uitslag kwam over zijn gehele lijf en de volgende dag werden zijn benen helemaal zwart aan de achterkant. De artsen waar ik in Nederland naartoe ben gegaan zeiden dat het een virus was en vanzelf weer over zou gaan. Inmiddels zijn wij terug naar huis gevlogen (we wonen namelijk in Griekenland) en heeft het virus of de bacterie zich omgezet in acute reuma in dire gewrichten (rechterpols, linkerknie en rechterenkel).Verder was zijn bloed erg dik volgens de arts. Het is geen streptokok, want daar hebben ze hem op getest. Ondertussen gaat het wel een stuk beter al is hij nog onder zware medicatie en loopt nog steeds een beetje mank. Maar niemand kan me hier vertellen wat het geweest kan zijn en of het terugkomt. Zijn er misschien andere ouders die hier ervaring mee hebben? Dan hoor ik het heel erg graag.

Groetjes uit Griekenland Jacqueline

• webmaster

Hallo Jacqueline,

Ik wil je even deze link meegeven: www.jeugdreuma.com.

Misschien vind je daar ook lotgenoten…..

Paul (webmaster)

• Natasja

Hoi Jacqueline

Wij zitten nu midden in de onderzoeken,bij mijn dochter van 14 kwam uit de gewone Ra test niets( ik heb RA dus zoek je daar he) maar hield wel klachten.Pijn ,stijve en gezwollen knie en andere gewrichten.NU kwam uit bloedonderzoek dat ze streptokokken in bloed heeft zitten, die mogelijk de veroorzaker zijn van al deze ellende.Maak me best zorgen om haar.Over een paar weken weten we waar we aan toe zijn.Maar ondertussen blijft het wel spoken.

Sterkte met je zoon, groetjes Natasja

• Hermien

Hoi Natasja en Jaqueline,

Hoe is het met jullie kinderen?

Bij mijn zoon (12 jr.) is drie weken geleden accuut reuma vastgesteld. Zijn hartklep is aangedaan en sluit niet meer. Gelukkig is het redelijk snel ontdekt.

Ik hoop nog van jullie te vernemen hoe het gaat met de genezing en wens jullie sterkte toe!

Hermien.

• maria

hallo jacqueline,

ik heb je vraag net pas gelezen ,maar ik hoop dat je hier iets aan hebt.

toen mijn dochter 8 jr was,( ze is nu 36 ) kreeg zij ook ineens hele dikke benen

met grote donker paarsen vlekken direct naar het ziekenhuis en de artsen dachten

acutereuma ze kon niet meer lopen allerlei onderzoeken gehad dat heeft een paar weken geduurd en daar kwam niets uit en zo als het gekomen was is het ook weer weg gegaan achteraf dachten de dokters dat het een virus of bacterie is geweest. :ik wens je heel veel sterkte met vriendelijke groeten neeltje

>

> Hoi Natasja en Jaqueline,

>

> Hoe is het met jullie kinderen?

> Bij mijn zoon (12 jr.) is drie weken geleden accuut reuma

> vastgesteld. Zijn hartklep is aangedaan en sluit niet meer.

> Gelukkig is het redelijk snel ontdekt.

>

> Ik hoop nog van jullie te vernemen hoe het gaat met de

> genezing en wens jullie sterkte toe!

>

> Hermien.

• Jacqueline

Hallo allemaal, We zijn nu een half jaar verder en zover wij kunnen zien heeft Yiorgos (onze zoon, die inmiddels zeven is) er geen blijvende schade aan over gehouden. We weten nog steeds niet wat het geweest is en hopen alleen dat het NOOIT meer terugkomt. Wij wensen jullie allemaal veel sterkte met jullie persoonlijke ondervindingen en hopen voor iedereen op een gezond en gelukkig leven. Lieve mensen, bedankt voor al jullie reakties en als ik iemand helpen kan, dan heel graag. Jacqueline