artritis psoriatica of jeugdreuma?

• joziena

vandaag met mijn dochter van 11 naar de reumataloog geweest,ze heeft sinds 9 weken gewrichtsontstekingen aan haar rechter hand.bloed uitslagen geven nog niet veel uitsluitsel,maar naar haar klachten vermoed de arts dat ze of ap heeft of jeugdreuma,verder onderzoek moet het uitwijzen ,wel heeft ze sinds van de week een raar plekje onder haar oog en volgens de arts ribbeltjes op haar nagels.weer wachten op bloed uitstslagen,er zijn ook foto's van haar handen,rug en bekken genomen ,ik hoop dat we nu snel wat meer te weten komen,je woord er zo moedeloos van als je ziet hoe moe je kind is en pijn heeft.

gr joziena

• webmaster

Joziena,

Goh, 11 jaar en dan al gewrichtsklachten, dat lijkt me voor jou als ouder

een behoorlijke klap. Ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid krijgen

over de precieze oorzaak.

Houd je ons op de hoogte?

Paul (webmaster)

• joziena

mijn ouders zijn beiden overleden,dus ben ik maar naar een zus van mijn vader en een zus van mijn moeder gaan bellen om zo aan informatie te komen van ziekten in de familie.bij mijn vaders kant komt er reuma voor,mijn eigen broer heeft de ziekte van bechterew,mijn tante van mijn moeders kant heeft sinds 2 jaar psoriases aan de ellebogen ,dus komt dit ook voor in de familie ,de dokter wou ook graag deze informatie hebben ,ben dus erg benieuwd wat er uit gaat komen wat het is. momenteel heeft mijn dochter ook erg veel rugpijn de medicijnen zijn verhoogd dus hopen we dat die nu eens aanslaan,afwachten maar .

maar je hebt gelijk het is inderdaad een klap als het niet goed gaat met je kind,zelf heb ik ook veel pijn klachten,mijn tussenwervel in mijn rug is versleten en heb pols en arm klachten maar daarvan weten ze niet wat het is ,ben dus in het ziekenhuis wegestuurt met de mededeling we zien niet op de foto's laat maar een brase aan meten en misschien gaat het wel over.nou zondag had ik dus met een verfroller even een stukje staan rollen een glad wandje, nou ik ben dus al de hele week moe en heb 2 moeie pijnlijke armen vannazht slecht geslapen van de pijn in mijn pols. dus ik weet zelf wel hoe erg die pijn voor mijn dochter is.maar ik je op de hoogte.