Hallo,
Mijn moeder (72) krijgt binnenkort Remicade per infuus in het ziekenhuis.
Ze heeft r.a. Wie heeft ervaringen met dit medicijn of weet er meer van af??
Gaarne reacties, alvast hartelijk dank
Joke Wolsink
Hallo,
Ik (20) heb ook RA en heb gister alweer mijn 6de infuus gekregen.
Het voordeel van dit medicijn is dat je (haast)geen bijwerkingen hebt.
Ik zelf heb helemaal geen last van bijwerkingen gehad. Je kan er eventueel opvliegers van krijgen, dat je warm word en gaat zweten.
Ik voel me door de remicade vooral energieker, ben veel minder snel moe.
En de pijn…tja dat verschild nog steeds per dag het is over het algemeen wel iets rustiger geworden.
Helaas is bij mij nog niet het effect berijkt wat de reumaterloog er mee wou bereiken. Ik zit nu dus ook aan de hoogste dosis. Mochten mij gewrichten en bloed er de volgende keer nog niet goed uitzien word ik er helaas afgehaald.
Ik hoop echt dat ik er aan mag blijven wat ik zelf vind mij energie toch wel heel belangrijk.
Als je nog vragen hebt kan je me mailen op mgross@wanadoo.nl
succes
Hoi Joke,
Ik (vr.36 jr.) ben in juni begonnen met een combinatie van Methotrexaat (10 stuks van 2,5 per week) en Remicade (aanvangsdosis was 300 mg,inmiddels krijg ik de voor mij maximale dosis van 900 mg).
Ik heb vandaag mijn zesde Remicade infuus gehad.Het effect op mijn RA is positief ,de ontstekingen in mijn gewrichten zijn flink afgenomen en ik heb geen noemenswaardige bijwerkingen (de eerste dagen moe en soms wat hoofdpijn).
Van de MTX heb ik veel meer bijwerkingen.
Volgens mijn reumatoloog slaat remicade bij 70% goed tot zeer goed aan maar er zijn dus ook mensen bij wie het niet (zo) goed werkt.Ernstige bijwerkingen schijnen niet vaak voor te komen en als ze zich voordoen is dat meestal tijdens de infusie,dan wordt het infuus stopgezet.Ik heb een patiente gesproken bij wie men tijdens het zesde infuus moest stoppen wegens een dreigende shok- toestand,na stopzetting was ze snel weer de oude.Ik vind het grootste nadeel dat de (bij-)werking op de lange termijn niet bekent is.
Heb je de nat.reumalijn al gebeld (0900-2030300)? En kijk ook op www.reumadorp.nl .Wens je moeder sterkte!
Hoi joke,
daar ben ik nog een keer.
Ik gebruik remicade ook in combinatie met mtx(methotrexaat) 10 tabletjes van 2.5 mg een keer in de week.
Daarnaat slik ik ook diclofenac( 2x daags) dat is nog wat exstra's tegen de pijn.
Ik slik mijn mtx op zaterdag de rest van de week slik ik foliumzuur en dat houd de bijwerkingen goed tegen.
Ik geloof dat remicade altijd in combinatie met mtx word gegeven.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?