welke vorm van reuma

• Maaike

Ben doorverwezen naar een reumatoloog nadat bij me bloed is geprikt en aangaf dat de test reuma positief was.(Wahler Rose test)

Mijn klachten begonnen met een erge lage rugpijn die de physiotherapeut niet helemaal wegkreeg en een paar weken later begonnen mijn beide handen en dan vooral mijn polsen op te zwellen en werden zeer pijnlijk, worstvingertjes.

Ben deze week bij de reumatoloog geweest en deze heeft een lichamelijk onderzoek gedaan, ook zijn er een zestal foto's gemaakt van heupen (ook vaak steken) enkels (raar gevoel) polsen (pijnlijk en opgezwollen) hart, longen en rug (lage rugpijn) en een uitgebreid bloedonderzoek.

De uitslag krijg ik pas over 4 weken maar de reumatoloog zei wel dat hij dacht dat het de spieraanhechtingen waren.

Heb ook medicijnen gehad Vioxx en gebruik reeds al maagtabletten (omeprazol),

welke vorm van reuma heb ik nu heeft iemand van jullie enig idee ????

• webmaster

We kunnen natuurlijk wel gaan raden, maar wat heeft dat voor een zin?

Je zult voor een waardevolle diagnose toch het verhaal van de reuma-

toloog moeten afwachten. Niemand hier kan een goede diagnose stellen aan

de hand van jouw beschrijving. En iedereen die zegt dat hij dat wel kan…liegt.

Dus wacht maar af, ik hoop dat het allemaal meevalt.

Laat je weten hoe het verder verloopt???

Paul (webmaster)

• Minou

hoi maaike.

weet je al wat meer? bij mij werd er ook gezegd dat mijn spieraanhechtingen zouden zijn aangetast. wat ik hiermee moet weet ik zelf eigenlijk niet. Ben benieuwd wat er bij jou uit is gekomen.

groetjes minou

• Maaike

hallo Minou

Sorry voor mijn late reactie, zie ook mijn laatste onderwerp fybromyalgie en vermoeidheid.

Ik weet inderdaad al iets meer, voorlopige diagnose is fybromyalgie dit naar aanleiding van mijn klachten, foto's en boedonderzoek,

Moet in mei terug naar de reumatoloog en ben benieuwd of hij dan een definitieve diagnose wilt stellen want hij wilde het ziekteproces nog afwachten.

Inmiddels heb ik ook pijn aan de binnenkant van mijn knieen en dikke enkels en ben verschrikkelijk moe, kan heel weinig meer.

Ik heb wel pillen gehad pijnstillers en ontstekingsremmers maar echt de pijn wegnemen doen ze niet dus ik zal blij zijn als ik terug kan naar de reumatoloog en misschien kan hij me verder helpen.

Hoop dat je nog reageert en ben benieuwd naar hoe het met je gaat.

gr Maaike