Wat moet ik hier nu mee

• Roos

Hoi allemaal

Ik zit dus met een vraagje,4 weken geleden kreeg ik last van me nek alles geprobeert maar niks hielp.Toen maar naar de dokter gegaan en die gaf ontsteking remmers,het hielp voor een dag of drie.Maar nu komen de pijnen in al mijn gewrichten voor nu vooral in mijn polsen ook zijn mijn vingers opgezet maar niet zo erg dat ze op worstjes lijken.Vanmorgen weer geweest ik het uitgelegen ook datik in mijn benen vocht vast houd nou hij keek dus alleen naar mijn polsen.En ja het kan geen reuma zijn zei hij omdat mijn polsen niet dik waren.

Nu weer dezelfde tabletten gehad (naproxen).

Wat moet ik hier nu mee want ik twijfel nog al aan hem ben hooguit 3 min binnengeweest.En om nu naar een andere arts te gaan dat valt hier niet mee

Sorry maar moest even mijn verhaal kwijt.

Roos

• webmaster

Hallo Roos,

Als ik jouw verhaal hoor, lijkt het me dat de dokter te weinig tijd heeft genomen om je te onderzoeken en om je klachten door te nemen. Misschien heeft hij gelijk en heb je geen reuma, maar om te zeggen: ‘je polsen zijn niet dik, dus je hebt geen reuma…’ , vind ik erg kort door de bocht.

Als ik jou was zou ik 'm aanspreken op zijn vluchtige werkwijze. Je kunt natuurlijk ook een second opinion vragen bij een andere huisarts. Misschien helpt het als je iemand meeneemt naar je volgende bezoek, iemand die niet op zijn/haar mond gevallen is. Stel van te voren vragen samen en ga niet weg voor je ze gesteld hebt!

Succes en laat je weten hoe dit afloopt?

Paul (webmaster)

• Henny

Hallo Roos,

Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. Maar als je twijfelt, sta er dan op dat je arts je naar een reumatoloog verwijst. Mocht het toch reuma zijn dan is het belangrijk dat je daar zo snel mogelijk terecht komt. Dit is belangrijk i.v.m. eventuele onderzoeken en behandeling. Maar dat kan alleen geconstateerd worden na goed onderzoek en ik geloof niet dat dat in 3 minuten kan. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Mijn reuma is in mijn nek en kaken begonnen. Maar het is ook zo dat als je spieren in het schouder/nek gebied verkrampen (vermoeidheid,stress), het tot in je handen klachten kan geven. Dit is mogelijk met goede fysiotherapeutische oefeningen op te lossen. Dus laat je niet afschepen.

Sterkte en groetjes Henny