wie heeft er ervaring met prednisolonvoor pmr (spierreuma)
hallo hennie dit gaat over mijn zuster zij heeft sinds vorige week prednison haar pijn is bijna weg op haar schouders na maar nu heeft ze heel erge spierpijn in haar armen is dat normaal zo ja wat kan je er tegen doen,en ben je veel aangekomen (dat wil ze wel want ze is veel afgevallen)en ben je tevreden over prednison groetjes marjo
Beste Marjo
Prednison geeft in het begin wat verlichting van de pijnen maar als je het ongeveer 6 a 8 weken gebruikt merk je echt dat de pijn zo goed als verdween is. Je voelt nog wel pijntjes maar deze zijn dragelijk. Spierpijnen heb ik ook met regelmaat maar daar blijf ik toch ook last van houden. Ik slik nu ongeveer een half jaar dit medicijn maar het helpt niet tegen de spierpijnen want prednison werk als een onsteking remmer alleen heftiger met sneller resultaat dan andere onsteking remmers.Mij ervaring is wel als de pijn minder wordt kan je de andere klachten wat makkelijker accepteren. Tegen de spierpijn kan je niet veel doen alleen goed warm houden vandaag heb ik weer veel last van de spieren die over de ribben lopen goed pijnlijk. Er is geen bijwerking bij mij bekend van spierpijn door prednison. Misschien heeft je zus haar armen erg ontzien en weinig bewogen maar dat weet ik dus ook niet. Voordat ik prednison kreeg heb ik 4 weken doodziek op bed gelegen ik ben altijd positief maar toen niet meer. Aankomen zal je zus zeker doen sommige mensen krijgen veel meer trek en andere niet ( zoals ik) maar ik ben toch door het zelfde te eten 5 kilo aangekomen. Er staat gemiddeld 10 kilo voor bij langdurig gebruik. Soms geven de artsen weleens een stootkuur dan kom je niet aan, deze heb ik gevraagd maar de reumatoloog zie dat een stootkuur bij reuma meestal niet helpt. Mocht je nog met vragen zitten vraag het gerust ik weet niet alles maar ervaring van anderen zijn soms nuttig.O, ja ik heb geen spierreuma maar wel 4 andere soorten reuma tw SLE, Crest, Sjogren en
Renaud. Ondanks dat ik niet meer ben gaan eten kom ik toch aan. Ik weet dat door prednison gebruik de stofwisseling anders gaat werken het vet word meer vastgehouden.Je gezicht en bovenlichaam word dikker de benen daar heeft prednison minder invloed op.Ik wens je zus veel gezondheid toe en groetjes van Hennie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?