onderzoek reuma-stemmingswisselingen

• monique jacobs

Ik ben op zoek naar 15 mannen en 15 vrouwen die mee willen werken aan mijn eerste onderzoekspracticum van de opleiding psychologie van de open universitet nederland. Zelf heb ik al jaren reuma en weet dat de beperkingen gevoelens van woede, frustratie en verdriet op kunnen roepen. Dit verband wil ik nu gaan onderzoeken en of de uitkomst voor mannen anders ligt dan voor vrouwen. Ik kan per e-mail een vragenlijst toesturen en die ingevuld weer ontvangen. Naam e.d. worden niet vermeld. Bij dit onderzoek gaat het erom of je de statistische analyse goed uit kunt voeren. Veel tijd neemt het niet in beslag want je mag maar 20 vragen verwerken in je onderzoek. De respondenten kunnen een kopie ontvangen van het uiteindelijke onderzoeksresultaat.

De vragenlijst kan ik iedereen toesturen na goedkeuring van mijn studiebegeleider. Dit zal waarschijnkijk december/januari worden.

Reacties kunnen naar bovengenoemd e-mailadres.

Alvast vriendelijk bedankt,

Monique Jacobs

• margriet mulder

hallo ik ben margriet mulder ,en heb al sinds mijn 11e jaar gewrichts reuma.ik heb vaak last van acute aanvallen,kan dan niets beginne meer

zit dan flink in een dip.ik zou best wel aan mee willen werken ,aan dat onderzoek van je.groetjes .m mulder de vecht 1,7676 em westerhaar .

• ina dikker

ik wil mee doen met je onderzoek gr.ina

• Daniella

Hallo,

Ik zou ook graag mee willen doen, maar bij mij is reuma nog niet medice vastgesteld. Al mijn klachten leiden wel tot Artritis psoriatica.

Groetjes Daniella

• loedertje

Ik ben heel benieuwd naar de uitslag van het onderzoek. Bij mij is 3 weken geleden spierreuma door de huisarts vastgesteld. De laatste tijd (zeg de laatste 2 jaar–na een vorig ontstekingsincident in de pols) wisselen mijn stemmingen veel meer dan voorheen en ik begrijp er niets van omdat er eigenlijk geen aanwijsbare oorzaken voor zijn… dan wellicht de reuma. Mocht je nog niet voldoende mensen hebben wil ik het formulier ook wel invullen.

Groetjes

Chrissy

• bambie

Ik wil ook wel helpen,

je kan mailen naar:

mgross@wanadoo.nl

succes!!

• monique jacobs

Algemene mededeling voor alle mensen die nog willen reageren:

het onderzoek heeft op dit moment voldoende respondenten en wordt afgerond.

Iedereen bedankt voor de medewerking/reacties.

met vriendelijke groeten,

Monique Jacobs