reuma ja of nee

• Chris

Ik heb al sinds mijn twaalfde ongeveer last van mijn rechterschouder ben ik vaker voor bij de huisarts geweest deze dacht toen aan jeugdreuma maar heeft dat toen niet kunnen vaststellen.Nu heb ik de laatste maanden veel last van mijn enkels, polsen, vingers en knieen. Als ik trappen loop kraakt mijn rechterknie mijn polsen kraken bovendien ben ik moe en heb veel dorst.Volgens de huisarts was alles wat stijf daar kon ik het mee doen , vroeg wel nog of reuma in mij familie voorkomt.Wie herkent dit. Chris

• webmaster

Beste Chris,

Het zouden symptomen van reuma kunnen zijn. Als je huisarts jouw vragen niet (voldoende) kan beantwoorden, kun je vragen om een second opinion bij een andere huisarts, of een doorverwijzing naar een reumatoloog. Je wilt natuurlijk weten wat je mankeert…

Houd ons op de hoogte!

Paul (webmaster)

• isis

ik zou ervoor zorgen inderdaad dat je doorverwezen wordt. misschien kun je ook vragen voor een bloedonderzoek.

• Chris

Ben intussen voor bloedonderzoek geweest moet nog een paar dagen op de uitslag wachten.

• Patricia

Hallo Chris,

Tot zover herken ik u klachten en zou kunnen dat het een soort reuma is.

Ik zelf heb fibromyalgie (wekedelenreuma) .

Dat ik u was zou toch eens verder onderzoek laten doen van reumatologe.Ben je onzeker ga dan eens naar ( reuma.startpagina.nl)daar vindt je veel informatie over reuma.Hoop dat ik u een beetje heb kunnen helpen .

Vele groetjes sweetydotje (Patricia)Chris schreef:

>

> Ik heb al sinds mijn twaalfde ongeveer last van mijn

> rechterschouder ben ik vaker voor bij de huisarts geweest

> deze dacht toen aan jeugdreuma maar heeft dat toen niet

> kunnen vaststellen.Nu heb ik de laatste maanden veel last van

> mijn enkels, polsen, vingers en knieen. Als ik trappen loop

> kraakt mijn rechterknie mijn polsen kraken bovendien ben ik

> moe en heb veel dorst.Volgens de huisarts was alles wat stijf

> daar kon ik het mee doen , vroeg wel nog of reuma in mij

> familie voorkomt.Wie herkent dit. Chris

• Daniella

Hoi Chris,

Het enige wat ik je wil zeggen is, blijf er niet mee zitten. Je moet zelf echt met de vuist op tafel slaan. Zorg dat je bij een reumatoloog terecht komt. Ik loop zelf al vanaf mijn 16 jaar met klachten die niemand kon verklaren. Ik ben nu inmiddels 25 jaar en ben zelf naar het Reuma Centrum in Genk (Belgie) geweest daar was de wachttijd nl. maar 1 week, das dus anders dan in Nederland. Nu blijkt dat ik dus waarschijnlijk artritis psoriatica heb.

Dus laat het er niet bij zitten en onderneem stappen.

Veel suc-6

Groetjes Daniella