fm

• marja

Dit jaar zit ik voor de tweede maal op het net te kijken naar een gezondheidspagina.

De eerste maal vanwege een auto ongeval vorig jaar 14 nov. waarbij mijn dochter en ik een behoorlijke wiplahs hebben overgehouden, en nu ben ik afgelopen week bij de reumatoloog geweest die f.m. heeft geconstateerd dus ook maar weer op zoek, en tot mijn verbazing kom ik ook veel berichten tegen op het prikbord van de reuma pagina acute artrites vanwege een darminfectie, ik heb vanaf tweede paasdag 5 week in het ziekenhuis gelegen met een colitus ulserosa een zusje van de ziekte van crohn en daarna zijn mijn gewrichten en spieren en aanhechtingen heel hard achteruit gegaan. Ik moet er nog mee leren omgaan maar het is niet gemakkelijk na zo'n pechjaar maar ik blijf positief al weet ik dat er nu aandoeningen zijn waar ik de rest van mijn leven mee moet leven.

Ik ben rechtshandig maar heb veel last van mijn linkerduim en nu merk ik pas hoeveel ik die nodig heb, maar als ik mijn hand omhoog houd heb ik minder pijn als dat ik mijn hand laat zakken. verder zeer pijnlijke benen schouders ellebogen enz.

Maar ik ga gewoon door al zal het iets minder actief zijn het kan nooit zo donker zijn of er is ergens wel weer licht.

• Sandra

Het is niet makkelijk hé!?

Ik ben zelf 22 jaar en heb fybromyalgie en cvs.

Ik zie het soms ook helemaal niet meer zitten,maar ik weiger op te geven en blijf vechten voor een normaal leven!

Laat je niet kisten door deze ziekte!

Veel succes!

• Patricia

Hoi Sandra ,

Ik heb ook fm en sluit mij volledig bij u raad aan ,

altijd positief blijven denken ook al is het soms moeilijk .

Vele groetjes PatriciaSandra schreef:

>

> Het is niet makkelijk hé!?

> Ik ben zelf 22 jaar en heb fybromyalgie en cvs.

> Ik zie het soms ook helemaal niet meer zitten,maar ik weiger

> op te geven en blijf vechten voor een normaal leven!

> Laat je niet kisten door deze ziekte!

> Veel succes!