last van handen

• Jos

Hallo allemaal,

Eindelijk een afspraak kunnen maken bij de huisarts (was weer eens weg)

donderdagmorgen gebeld, kan a.s. maandagmiddag “al” terecht!

Als ik jullie verhalen lees, zijn jullie slechter af dan ik. Misschien maak ik van een mug een olifant maar door wat jullie ook verteld hebben dat het niet altijd in het bloed te zien, ga ik toch maar door.

Voel me zeker gesterkt door jullie verhalen en zal me niet met een kluitje in het riet laten sturen.

Wordt vervolgd!

Bedankt en groetjes, Jos

• Hennie

Beste Jos,

Goed dat je het toch verder wil laten onderzoeken, en denk niet dat je van een mug een olifant maak. Jij voelt ongemakken en pijn en daar wil je vanaf.Er zijn op de wereld mensen die er veel en veel slechter aan toe zijn maar daar heb jij niets aan jij voelt het en dat is het belangrijkste. Het allerbeste.

Groetjes Hennie

• paul

Dag allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik een kijkje neem op deze site. Zelf heb ik gelukkig geen vorm van reuma. Echter mijn vader (72) heeft deze aandoening al meer dan 20 jaar!! Ellendig om al jullie verhalen zo te horen. Diverse operaties heeft hij al moeten ondergaan (aan beide zijden een nieuwe heup, handen allebei weer recht moeten laten zetten).

Morgen gaat bij mijn vader zijn rechterpink geamputeerd worden!! Kun jij nagaan, daar is hij eigenlijk nog “blij” om ook. Met de vergroeide pink kan hij helemaal niets meer. Geen wanten aan, niet in zijn broekzak en ook schrijven gaat door de enorme vergroeiing zeer moeizaam. Heeft iemand van jullie (in zijn directe omgeving) ervaring met eendergelijke amputatie als gevolg van een reumatische aandoening?? Eigenlijk hoop ik voor jullie van niet, maar toch, als iemand enige ervaring hiermee heeft (en over de revalidatie) hoor ik dat graag.

Met groeten,

Paul

• Jos

Hoi allemaal,

Het vervolg: gisteren bij de dokter geweest, (pijn zit trouwens nu het meest in 1 vinger) verwijsbrief gekregen en naproxen- ontstekingsremmer (als ik die bijsluiter lees dan is volgens mij het middel erger dan de kwaal!) met een maagtablet erbij.

Heb diverse ziekenhuizen opgebeld wanneer ik terecht kan. Schrikken!

Wat een wachttijden. Heb nu een afspraak staan bij Dr.van de Lubbe in Schiedam,

21 februari 2003.

Bij St.Fransiscus Gasthuis zou ik in de 1e week van januari terecht kunnen. Ben aan het twijfelen gezien het verhaal van Hennie over de goede naam van deze dokter. Denk dat ik naar Schiedam ga.

Dank jullie wel voor de steun en de tips. Zal zeker vaker op deze pagina komen.

Groetjes, Jos

P.S. typen is een goede oefening om soepel te houden!