Hoi Anne,
Bij jou is het zo te lezen wel wat erger als bij mij. Ik heb het nog maar 7 weken en volgens de reumatoloog gaat het de goeie kant op maar ik ben toch heel bang dat het bij mij ook chronisch word of dat ik wat anders heb, een andere vorm van reuma.
Heb jij dan ook een darminfectie of een andere infectie gehad voordat de ontstekingen begonnen en ging het toen ook opeens heel snel? Bij mij was er de ene dag nog niks aan de hand en de volgende dag kon ik opeens niet meer lopen omdat m'n knie totaal ontstoken was.
Is het bij jou dan echt nog reactieve artritis of is het overgegaan in een andere vorm van reuma?
Op het moment gaat het bij mij wel. De ene dag gaat het redelijk goed en kan ik best goed lopen en de andere dag gaat het weer heel slecht. Die pijn in m'n heup/bekken is zo'n zeurdige langdurige pijn. Niet heel erg maar wel vervelend omdat je er ook steeds op gaat letten en het dan nog beter gaat voelen. Als ik loop of beweeg voel ik het juist niet, het is echt meer wanneer ik zit. Ik steek het er maar op dat het door m'n houding komt.(hoop ik)
Volgens de reumatoloog is de kans bij mij klein dat het chronisch wordt omdat het ten 1e zo acuut begonnen is en ten 2e heb ik een stof niet in m'n bloed waardoor de kans dat het chronisch wordt erg klein is.(de stof HLA-B27, weet jij of jij die stof in je bloed hebt?)
Nou, ik hoop maar op het beste.
Sterkte ermee.
Groetjes Samantha