Op mijn vakantie ben ik heel erg ziek geworden en heb daar een week diarree en koorts gehad. Ongeveer 2 weken daarna raakte mijn knie ontstoken en ben ik meteen naar de huisarts gegaan omdat ik bijna niet meer kon lopen. Hij heeft mij naproxen voorgeschreven en naar het ziekenhuis doorgestuurd om bloed te laten prikken. De volgende dag raakte mijn enkel ontstoken en ben ik doorgewezen naar een reumatoloog.
Een paar weken later kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk reactieve artritis heb, waarbij verschillende gewrichten gaan ontsteken als gevolg van een darminfectie. Dit kan wel enkele maanden duren. Op dit moment heb ik 2 ontstoken knieen, een ontstoken enkel, ontstoken pols en duim en ik heb het idee dat het nu ook in mijn elleboog is begonnen.
Is er nog iemand die ook reactieve artritis heeft of heeft gehad want ik zie het hierdoor echt niet meer zitten en ben steeds bang dat het toch chronische reuma is of wat voor aandoening dan ook. Ik zou graag ervaringen horen van mensen die dit ook hebben (gehad).
Groetjes Samantha