efteling

• webmaster

Laatst ben ik met mijn vrouw (zij heeft reuma) naar de Efteling geweest. In het dagelijks leven maakt zij geen gebruik van een rolstoel en dat gaat prima, maar als je een hele dag in zo'n park rondhangt, dan is dat een vertragende en achteraf pijnlijke zaak. We hebben (na enig twijfelen) gekozen om dit jaar gebruik te maken van een rolstoel die je kunt lenen bij de Efteling. Best moeilijk hoor, niet zozeer omdat je je schaamt, maar meer omdat je moet toegeven aan de ziekte.

Maar achteraf hebben we er zeker geen spijt van. We hebben het hele park gezien en dat met weinig pijn.

Paul (webmaster)

• Hennie

Ik kan best begrijpen dat dit weer een stap is waar je duidelijk geconfronteerd wordt met je handicap, maar een half park zien met veel pijn en anderen met jou terug naar huis moeten is ook geen prettig gevoel. Ik vind het moedig om op deze manier met elkaar een goed gevoel te hebben overgehouden. Er is ook een voordeel aan dat je na het park weer naar b.v. de auto loop. Goed heeor Hennie

• a

om over de voorrang bij de rij wachtenden nog maar te zwijgen…ik doe dat ook hoor,gebruik maken van de rolstoel bij lange dagen of afstanden,sterker nog als ik aan het werk ga wil ik de rolstoel meenemen dan kost me het werk niet zoveel energie en is het voor mij makkelijk vol te houden zonder total los te zijn van het lopen.

• atee

de efteling is echt heel rolstoelvriendelijk. je wordt overal geholpen en…. je mag overal zonder te wachten in. echt een pluim voor de efteling!